pffffff die hazenslaapjes!!!!

Hoi,

ben blij te horen dat ik niet alleen met dit probleem zit. Het is natuurlijk niet lekker voor je, maar herkenning vinden is geweldig!
Sigrid is ook bijna 4 maanden en haar flessendag begint om 08.00 uur en eindigt om 20.00 uur. Ik leg haar na de fles van 08.00 uur eigenlijk direct weer op bed. Als ik werk en ik breng haar naar de oppas, leg ik haar als ik daar aankom ook direct zelf op bed. Meestal slaapt ze dan tot 10.00-10.30 uur. Na de fles van 12.00 uur wordt ze ook direct op  bed gelegd, maar dit pikt ze  dus niet altijd. Meestal ligt ze een partijtje te morren en jammeren. Tussen door wordt ze ook steeds wakker, heel erg irritant. Als ze haar fopje weer heeft kan ik het vaak nog wel even rekken. Maar als ze bij de oppas is,  halen ze haar direct van bed. En als dit al rond  14.00 uur is, dan is ze dus om  20.00 uur helemaal op. En drinkt ze niet goed haar flesje. Ik heb dit al een paar keer besproken met de oppas en ook gezegd dat ze haar even kunnen troosten, maar dan nog even in bedje tot zeker een uur of 3.  Soms werkt het en soms niet. Ik denk maar zo, als ze idd een dag minder behoefte heeft aan slaap dan is dat gewoon zo. Ze moeten het zelf ook een beetje aangeven. Als  Sigrid op de middag lang wakker is  geweest, valt ze vaak tijdens het  avondeten even in slaap. En doet ze  een hazeslaapje van ca. 30 minuten. Is dan evengoed nog wel moe, maar wel  fit genoeg om nog  even in bad te gaan en daarna nog een flesje te drinken.  
Als ze s'morgens niet echt wil slapen en ik ben vrij neem ik  haar ook weleens lekker bij mij in bed. En slapen  we samen nog even een uurtje...

Niet echt veel tips, maar hopelijk begrijp je hieruit dat je niet de enige bent. Succes!
   
 
Terug
Bovenaan