Pffffff..... :o(

Hoi dames,

Ik zie het even allemaal niet meer zitten........ :eek:(
Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik 2 december bevallen van Lukas. Een lief, mooi mannetje maar wel heel aanhankelijk. Als hij niet bij me in de buurt is huilt ie. Hij ligt dus bijna de hele dag in mijn armen. Maar goed dat gaat wel weer over over.
Dat is niet waar ik zo verdrietig over ben.

Na mijn zwangerschapsverlof (15 februari) heb ik geen baan meer. Het gezin waarin ik werkte als nanny heeft mij niet meer nodig omdat de jongste straks naar school gaat.
Ik ben dus opzoek naar een andere baan.
De gastouder die ik had voor Jasmijn is ermee gestopt dus ik ben ook opzoek naar nieuwe opvang.
Maar dat is dus nogal lastig.......
Omdat ik niet weet op welke dagen ik straks werk heb (moet/wil 3 dagen werken) weet ik dus ook niet welke dagen ik opvang nodig heb. Op 1 na zitten alle kinderdagverblijven hier in Alkmaar vol en zeggen dat het niet eens de moeite waard is om in te schrijven vanwege de lange wachtlijst.
Bij 1 heb ik de kinderen wel in kunnen schrijven en heb toen maar de maandag, dinsdag en woensdag op gegeven omdat ze wel dagen moeten weten.
Jasmijn kan vanaf 1 maart terecht, maar Lukas pas vanaf 1 april. Als ik al een baan heb dan (en natuurlijk ook nog op die dagen) dan heb ik dus de maand april een probleem voor Lukas.
Dan zou ik dus pas 1 april kunnen beginnen met werken. Heb ik dus 1,5 maand geen inkomen.
Ik heb nu een contract voor dat kinderdagverblijf binnen die ik moet tekenen, maar misschien heb ik dus geen baan of wel een baan maar niet op die dagen. Dan kunnen de kinderen daar dus niet heen. Als ik het contract niet tekenen zijn we dus onze laatste kans op een kinderdagverblijf kwijt...... als ik wel teken loop ik het risico dat het niet doorgaat en dan heb ik wel 2 maanden opzeg termijn waarin ik naturlijk gewoon moet betalen. Maar dat kan niet want dan heb ik geen inkomen.......... snappen jullie het nog?
Ik sta ook weer ingeschreven voor een gastouder, maar daarbij is het het zelfde probleem. Ik weet niet welke dagen ik werk heb....

Nou ben ik bijna aangenomen op een BSO (heb 2 gesprekken gehad en draai binnenkort een proefdag), maar dat is maar voor 3 dagen... dat is dus ongeveer 3,5 uur per dag. Dat is veeeeeel te weinig ik moet zeker 24 uur werk hebben.....
Moet dus waarschijnlijk maar geloven aan een uitkering.... buiten het feit dat dat geen vetpot is, heb ik dan ook een sollicitatieplicht.... maar ja stel ik word ergens aangenomen..... dan heb ik geen opvang voor de kinderen.........
Pffff ik zie het dus op het moment allemaal heel somber in...... :eek:(

Nou moest ik vanmorgen ook naar het consultatiebureau met Lukas. Daar ontdekten ze een rare bult op zijn buik waarvoor hij naar de kinderarts in het ziekenhuis moet. Het is misschien een hemangionoom dacht ze.....
Ik weet niet of jullie je het nog kunnen herrinneren maar Jasmijn heeft ook een aantal hemangionomen (rode bulten..... een ophoping van bloedvaatjes) Ze heeft er 1 op haar arm, 1 op haar borst en 1 op haar teen. In haar nek had ze een hele grote die steeds open ging en bloede en etterde. Haar hoofd ging er ook scheef van staan en ze kreeg een ontwikkelingsachterstand. (het duurde heel lang voordat ze haar hoofd op kon tillen) De hemangionoom is toen operatief verwijderd. Je kan dus wel begrijpen dat ik me redelijk zorgen maak over de bult van Lukas. De bulten worden namelijk vaak steeds groter en dan zijn we verder van huis....
Toen ik naar huis liep vanaf het consultatiebureau belde ik huilend mijn man om alles te vertellen. Toen ik ophing zei Jasmijn: "mama huijen, mama koes!" (mama huilen, mama kus) Toen kon ik toch weer een beetje lachen :eek:)

Het is een heel verhaal geworden maar ik moest het even kwijt hoor.....pffff.

Liefs Trudi

Hey meid,
Wat een tegenslagen allemaal, kan me voorstellen dat je er even doorheen zit, wat ik zat te denken weet niet of het kan, maar wat als je 1-2 kindjes bij jou in huis neemt, dan bespaar je opvangkosten voor je eigen kinderen dus is het niet zo erg als het iets minder betaald en hoef je ook geen opvang te overbruggen in feb.maart, je hebt natuurlijk zowiezo recht op ww toch???
Dat tekenen bij het kinderdagverblijf met opzegtermijn vind ik geldklopperij er zullen toch meerdere mensen in zo'n situatie als jij zitten!?

Ik hoop echt voor jullie dat het niet nodig is om de hemangionoom operatief te verwijderd hoeft te worden, wanneer moet je naar de kinderarts?
Kunnen die bulten ook vanzelf weggaan of blijft dat??
En wat een lieve meid, mama kus, ja daar knap je toch van op!
Nou meid heel veel succes en sterkte, houd je ons een beetje op de hoogte?!

Liefs MJ

heyhey

ik kan me idd het verhaal van jasmijn wel herrinneren. dat we allemaal zo in spanning zaten, omdat ze geopereerd werd en dat het gelukkig allemaal goed is gegaan, en mooi geworden is.
zou idd balen zijn als lukas t zelfde heeft/krijgt.
maar aan de andere kant... gelukkig maar dat jullie er weer vroeg bij zijn.
maar snap je angst enz wel hoor.

wil je heel veel sterkte wensen!!!
laat je wel weten hoe en wat, als je naar t ziekenhuis bent geweest?

lief he, die woorden van je meisje :D
nathalia weet me ook altijd wel weer op te beuren als i kin een dipje zit.

qua werk betreft kan ik je geen tips geven.
heb er geen ervaring mee.
nathalia heeft ook heeel kort op t kdv gezeten, en toen ik haar eraf haalde, moest ik ook gewoon 2 maanden door betalen.
oplichters idd!

ook hier wil k je heel veel sterkte en succes wensen.
je hebt niet veel aan me, op dit moment, maar wilde je toch even laten weten dat ik aan je denk, en je even een hart onder de riem steken!!!

liefs, do

Hoi meis,

FF een vraagje.... Als je op BSO gaat werken, kunnen Jasmijn en Lukas dan niet bij dezelfde stichting op de opvang?
Zo heb ik dat met Myrthe gedaan hihi. Ik had gezegd dat ik DOLGRAAG bij hun wilde werken, maar nog geen opvang had. En ja hoor, ineens kon Myrthe op kdv terecht.
En hebben ze geen extra uren? Wij hebben ook nog VSO (voorschoolse opvang) en TMO (tussen middag opvang) ik doe de TMO erbij en werk dan van 11.00-18.00u. Erg laat thuis, maar ja ik kom wel redelijk aan de uren.

Wat MJ voorstelt is leuk, maar naar mijn idee niet te doen. Behalve dat je een bewijs van goed gedrag moet hebben, moet je tegenwoordig ook de opleidng voor hebben gevolgd (om gastouder te zijn, echt te bizar voor woorden) en je huis moet voldoen aan bepaalde eisen.
Ik weet niet hoe het bij jou zit allemaal, maar hier was het niet haalbaar helaas.
Of zwart op kindjes gaan passen.

En thuiswerk? Er is een hele vacaturebank voor, misschien niet allemaal safe, maar er zal toch wel iets tussen zitten?

En wat dan nog als je tijdelijk een uitkering krijg? Je kan op je gemak verder zoeken naar een baan en opvang. Ik heb dat toendertijd ook met Myrthe gedaan en ze was pas 9 mndn toen ik ging werken.Ben je nog wat langer bij je kiddies.
Je hoeft je echt niet slecht te voelen als je er een krijgt! Je bent toch op zoek?

Meis laat je hoofd niet hangen, er komt een oplossing!

En wat Lukas betreft.... Hang hem lekker in je draagdoek tegen je aan. Dan heeft hij je geur bij zich en heb jij je handen nog vrij.
Myrthe had hier de eerste 3,5 maand ook zeer veel behoefte aan, totdat ze kon rollen en wat meer kon spelen. Nog ff meis.
En die plek is heel vervelend. We duimen voor jullie dat het niks ernstigs is!!

We denken aan jullie. Dikke knuffel en kus van ons

Rob, Irene en Myrthe

Hoi hoi,

Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer weet en met je handen in het haar zit. Toch..komt tijd..komt raad (cliche, maar meestal wel waar)
Kan me nog herinneren van Jasmijn dat zij die bult had in haar nek en dat ze geopereerd werd. Hopelijk is het bij Lukas niet nodig.
Echt tips heb ik niet voor je. Succes en hou je taai!

Groetjes, Bianca

Pfff, wat lastig. Ik persoonlijk zou het contract niet tekenen. Je zit dan aan iets vast en je weet helemaal niet of je een baan hebt. Als al die kdv zo vol zitten is er daar dan geen werk?.
En dan ook nog de plek op de buik van Lukas. Ik kan me voorstellen dat het geen makkelijke dag was.

En kinderopvang in de buurt van je werk? In je andere bericht las ik dat je in Amsterdam aan het solliciteren bent, daar is toch vast kinderopvang te regelen als je daar een baan krijgt?

Sorry hoor maar je word toch niet goed van die regering....sollicitatieplicht!!!Niet te geloven....je moet WEL blijven solliciteren terwijl je GEEN opvang hebt!!!!Gaat echt nergens over....
Ik begin echt een hekel te krijgen aan deze regering...kinderbijslag word minder, hypotheekaftrek word vast binnen 10 jaar afgeschaft....Dus je vaste laste worden hoger maar een normaal inkomen vergaren word een sport...
En maar blijven prediken dat moeders moeten blijven werken, anders komt er toch niets van ze terecht omdat ze dan buiten de maatschappij staan....(Als ik ergens boos om kan worden...)

Bij mij is het juist andersom, ik KAN juist niet werken omdat kinderopvang voor 4 kinderen
niet ka betalen...als ik 3 dagen zou willen werken ben ik in totaal 900 euro kwijt...en daar is dan al belastingteruggave en het deel van de werkgever van mijn man vanaf.....

Enifn, ik hoop dat je snel uit deze situatie bent maar vooral dat het goed komt met Lukasje...
Succes komende tijd, groetjes Roos.

Terug
Bovenaan