Pffffff..... :o(

Hoi,

vervelende situatie zit je in zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar, net bevallen, niet op zit te wachten.
Ik hoop dat je snel wat anders vindt.
Wat betreft dat contract van de kinderopvang..... Je kunt met de belastingdienst bellen om te vragen of er regelingen voor zijn. Bij mij op werk is er ook een ouder die per 1 januari ontslagen is, maar die nog wel een half jaar recht heeft op terug gave van de kinderopvang, zo heeft ze nog even tijd om verder te zoeken.

Dit vond ik er ook nog over:
http://www.kindervilla.com/article.php?category_id=1&article_id=42

Dan nog wat betreft oppasmoeder, de regels worden inderdaad strenger, er worden eisen gesteld, maar aangezien je nu gesolliciteerd hebt bij een bso, neem ik aan dat je je SPW diploma hebt, volgens mij is dit voldoende om als gastouder te beginnen (naast de ggd controle enz)

Ik hoop in ieder geval dat alles snel op zijn plekje valt en jij nog even goed kunt genieten van je verlof.

Groetjes Danielle

Ik kan me voorstellen dat het allemaal erg tegenzit nu en je er moedeloos van word!
Hopelijk komt er gauw een oplossing voor je!

@ gastouder; Het is in mijn ogen natuurlijk wel te gek voor woorden dat je voor een kinderdagverblijf spw moet hebben en dus 3 jaar school en als je via gastouder op andere kindjes gaat passen je dan helemaal niets hoeft te hebben.
Ook al ben je zelf ouder en weet je misschien wel hoe alles reilt en zeilt, als je bij kinderdagverblijf aankomt met; ik ben moeder dus ik weet hoe het moet, nemen ze je ook niet aan.
Dat de overheid alles weer ingewikkeld moet maken is natuurlijk pure politiek maar dat er opleiding gevraagd word aan een gastouder vind ik ergens wel goed.

Liefs Mien

Uit ervaring weet ik dat een werkgever best bereid is om je op de dagen in te plannen dat JIJ opvangt hebt voor je kinderen. Uiteraard kan je niet snel van dag wisselen op een kdv (kan soms wel een jaar duren).. helaas. Ik denk dat daar het probleem niet hoeft te zitten.
Dat je een contract hebt met het kdv en geen werk lijkt nu erg vervelend (is het ook wel een beetje natuurlijk) maar je moet wat toch? Als je nu het contract niet tekent heb je t.z.t helemaal geen opvang. Maar kun je nu niet vragen of ze nog even terug op de wachtlijst mogen voor een paar maanden.... en dat ze dan 'opgeroepen' worden?
Heel veel succes!
Groetjes, Noor

@
Mien/Mini, wilde effe reageren op jouw mening over dat je nu gediplomeerd moet zijn om gastouder te worden...Ik ben tot 5 jaar geleden 4 jaar lang gastouder geweest.en kan dat zonder diploma.(Heb toevallig zelf 2 jaar SPW, niet afgemaakt.)Ik kan je vertellen dat je als gastouder cursussen krijgt waar je aan moet meedoen.(Bij het gastouderburo waar ik bij zat).Van een verplichte EHBO, tot de Gordon cursus, omgaan met kinderen met adhd, cursussen hoe je moet straffen en belonen etc etc.En de 'basis-gastoudercursus'.Ik heb er geloof ik 5 gedaan.Ben een jaar ermee bezig geweest, geen officiele diploma's dus maar wel certificaten.
Ik vind dat het logisch is dat er minder diploma's nodig zijn voor gastouderopvang.Vooral als je zelf al ouder bent.Je hebt toch de basis van voor kinderen zorgen op zak als je zelf al kindjes hebt.
Ook word je goed in de gaten gehouden door de medewerkers van 't gastouderburo, onder andere dmv observatieochtendjes bij je thuis en evaluatiegesprekken na 8 weken.En voordat je begint moet je een 'Bewijs van Goed Gedrag' halen bij je gemeente, zodat er geen mensen op af komen die iets op hun kerfstop hebben.

@Trudi, is het echt niet een oplossing voor jou?Bij jouw thuis kindjes opvangen?Je kan bij een gastouderopvang een tweelingbuggy lenen en een kiddyboard, autostoeltjes etc.Zodat jij je wel kan blijven verplaatsen....
En zoals iemand hierboven als schreef, volgens mij heb jij al wel voldoende papieren om er aan de slag mee te gaan...

Succes de komende tijd.
Groetjes Roos.

@ Roos,

De regering (jaja die weer) wil of heeft inmiddels de eisen voor gastouder verscherpt en wil dus dat je een opleiding in verzorging of spw heb gevolgd. Dit is wat ze bij mij op mijn werk vertelden, (ik werk bij kdv/bso) ik was namelijk op zoek naar gastouder voor mijn kleine meid.
Het wordt iedereen zo lastig gemaakt door die kl**** regering!

Ik zat zelf ook aan gastouder te denken, maar heel je huis moet ook kindvriendelijk zijn (hier kan het niet, we kunnen geen traphekje plaatsen)
En wat ze mij vertelden was dat je ook voor ieder kind een slaapplaats moet hebben.

Misschien kids na schooltijd oppassen?
Ik weet wel dat het hier heel lastig wordt gemaakt om uberhaupt nog legaal op te kunnen passen.

Sorry Trudi, hier heb je niks aan, natuurlijk. Heb je al op je aanstaande (hopelijk) werk gevraagd of ze je lieverds daar opgevangen kunnen worden?

Liefs Irene

@Reneke,
Ja, ik heb het gelezen wat de regering allemaal eist nu van gastouders...Ik heb het vorig jaar nog tijdelijk een paar maanden gedaan, dus ben op de hoogte van de veranderingen.Weet ook dat er erg veel gastouders mee gestopt zijn om deze reden...Vooral vrouwen van in de 50...moet je voorstellen dat die nu dus weer moeten omscholen terwijl ze vaak al jaren 'gewoon' aan het oppassen zijn...En bedankt he Sharon Dijkstra! (Kamerlid van de 2e kamer die dit er heeft doorgeduwd....)

@Trudi, weet je al wat meer?
Gr.Roos.

Terug
Bovenaan