Pffffff weer werken

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

aanstaande donderdag moet ik weer beginnen met werken.
Ik zie er erg tegenop. Heb er totaal geen zin in.
Het bevalt me zo goed hier thuis met mijn meisje. Ik geniet van ieder moment met haar. Het word ook steeds leuker. In het begin van mijn verlof toen mijn dochter ongeveer zes weken oud was zag ik hier nog niet zo tegenop. Toen leek het me nog wel leuk om weer aan de slag te gaan, maar nu! Als ik er aan denk moet ik al huilen..
Ik had dit van te voren echt nooit gedacht. Het leek me natuurlijk geweldig om een kindje te krijgen maar dat het zo leuk is en alles op z'n kop zet had ik niet verwacht.
Ik heb op het werk ook altijd gezegt dat ik zowiezo weer wilde gaan werken maar dat is nu helemaal anders. Daar weten ze nog niets van mijn twijfels.

Nu hebben we de luxe dat ik niet perse hoef te werken dus ik zit er serieus aan te denken om helemaal te stoppen met werken maar misschien moet ik het ook een kans geven. Ik zal twee dagen moeten werken en weet zeker dat ik mijn meisje enorm ga missen. Mensen om mij heen zeggen allemaal dat het goed is om weer aan de slag te gaan, dat je ook iets anders moet hebben dan de zorg voor je kind, sociale contacten blabla...Nu werk ik heel zelfstandig dus voor de sociale contacten hoef ik het ook niet echt te doen. Ik weet het niet....

Hoe gaat dit bij jullie? Als je de keuze had om niet te hoeven werken wat zouden jullie dan doen?

Groetjes Joy

Hoi,

Vervelend is dat, dat je geen zin hebt maar toch gaat werken! Als je de luxe hebt om niet te gaan werken zou ik, als ik jou was, 1 of 2 mnd kijken hoe het gaat en als je dan nog steeds graag thuis wil zijn, zou ik dat doen.
Bij mij is het anders, ik werk heel graag. Ik heb voor het eerste jaar voor mijn zoontje bewust gekozen om ouderschapsverlof op te nemen en werk tot hij 1 jaar is 2 dagen in de week (moet bekennen dat ik vanuit huis ook wel wat werk, af en toe als hij slaapt). Op deze manier kan hij tot   hij 1 jaar is thuis blijven (mijn man werkt 4x 9 en een vriendin past 1 dag op).  Maar ik merk dus dat ik het te weinig vindt. Het is te weinig voor mijn functie en daarnaast krijg ik heel veel energie van mijn werk. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super om moeder en geniet enorm van Cas en heb altijd al een groot gezin willen hebben. Maar daarnaast heb ik enorm veel uitdaging/afwisseling nodig in mijn leven, anders wordt het te saai voor mij en wordt ik depri  (volgens mij een probleem van deze tijd!). Dit is dus een dillema, omdat ik wel een gezin met 3 kids zou willen, maar ik vind niet dat kinderen 5 dagen in de week in een kdv moeten zitten. Als Cas 1 jaar is wil ik misschien 4 dagen gaan werken en dan zou hij 3dgn naar het KDV gaan. Maar ik twijfel nog, omdat mijn geweten zegt dat 2 dagen kdv eigenlijk genoeg is en ik dan 3dgn zou moeten werken.
Een heel verhaal dus vol dillema's..

Ik wens je veel succes de komende tijd, en blijf naar je gevoel luisteren over wat je uiteindelijk wil.

Groetjes Irma

Hoi Joy

Ik moet a.s. zaterdag weer voor het eerst naar m'n werk en oooohhhh wat ken ik dat gevoel wat jij hebt. Jammer genoeg heb ik de keuze niet om thuis te blijven bij de kleine, anders had ik gisteren m'n ontslag nog ingediend (bij wijze van spreke). Ik geniet ook nog zo van mijn vrije tijd en ik verveel me geen seconde, elke dag is het weer een feest en zie je je kleintje weer groeien en andere dingetjes leren.
Vele zeggen dan "als je er eenmaal bent en je werkt weer een weekje, vind je dat ook wel erg fijn" nou ik kan het me nog niet voorstellen. Maar wat ik ook zeg ik heb geen keus en moet accepteren dat het eenmaal zo is.
Ik wens je veel succes en geniet maar dubbel van de aankomende dagen samen met je kleintje.
Als ik jou was zou ik voorlopig  lekker stoppen met werk en als ze eenmaal naar school gaat weer een paar uurtjes gaan werken, want wees eerlijk er is altijd wel werk als je wilt.
Succes en laat horen wat je besloten hebt ik ben erg benieuwd.
Groetjes Naomi

Hoi,

Ik mag a.s. maandag weer beginnen met werken. Ik heb een dubbel gevoel hierover. Ik heb zin om weer te beginnen, maar ik vind het erg moeilijk om Lucas achter te laten. Ik ga 3 dagen werken en Lucas gaat ook 3 dagen naar het kdv.
Ik zou kunnen stoppen met werken, maar dan wordt het wel krap. Maar helemaal stoppen met werken wil ik niet. Ook al zou mijn man heel veel verdienen. Ik vind mijn werk erg leuk. Als ik jou was zou ik het toch proberen. mocht het niet gaan dan kun je altijd nog stoppen. Dan weet je zeker dat je de juiste keuze maakt.

succes
Groetjes Sonja

Hoi, hoi,

Ik ben weer begonnen met werken. Ik vind het super lastig... De combinatie met mijn meisje en het werk. Ik werk als kleuterleerkracht en als ik op het werk ben dan is er niks aan de hand. Maar ik ben wel van mening dat we veel meer zwangerschapsverlof nodig hebben. Minimaal 1 jaar. Ze roepen over al: 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Nou, ik had dit graag thuis gedaan. Mijn nieuwe rol als moeder wat meer uitdiepen en nog intenser kunnen beleven.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn werk erg leuk. Maar ik merk dat het duidelijk op een lagere plaats in de lijst is gekomen.
Het is natuurlijk ook wel weer wennen om voor een groep te staan. Denk dat als ons meisje wat ouder is er ook weer meer plaats komt voor andere dingen. Nu lijkt het net of er niks belangrijker is dan ons gezinnetje!!

Gaat neem ik aan allemaal goed komen!

Liefs, Juffy

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ben het er helemaal mee eens dat het verlof eigenlijk nog langer zou moeten duren. Ik heb het nu al verlengd met een maand vakantie   die ik nog had staan maar kan het nu echt niet meer rekken.(helaas) Heb je eindelijk je ritme gevonden moet je weer aan de slag.

Ik denk dat ik donderdag op mijn werk wel ga vertellen over de twijfels die ik heb, dan weten ze dat alvast. Zal wel een verrassing voor ze zijn ben ik bang. Ook dit vind ik trouwens lastig, ik weet namelijk dat het problemen op levert voor mijn collegas en daar heb ik ook moeite mee maar zal nu toch aan mezelf moeten denken.
Ik zal toch eerst maar eens moeten kijken hoe het gaat.
Ik kan me nu eigenlijk niet voorstellen dat ik het leuk ga vinden, erg he! Voorheen vond ik mijn werk wel leuk maar dat is nu ver te zoeken.
We zullen zien.
Morgen extra genieten van mijn allerlaatste verlofdag!!!

Groetjes Joy

Hoi Joy,

Ik zelf zag er ook erg tegenop om weer te gaan werken.
Iedere x als ik mijn zoontje weg moet brengen krijg ik het slecht.
Ik werk momenteel 2 halve dagen di, en wo. en vind het maar zat zo.
Maar over 2 weken willen ze dat ik 20uur ga werken.
Ik ga eind van het jaar stoppen met werken.
Dat lijkt me veel beter.
Van mn sociale kontakten moet ik het ook niet hebben... ik heb hier genoeg fam waar ik heen kan gaan en ff geen "mama" hoef te zijn.
We zullen er tuurlijk wel op achteruit gaan, maar dat is iets van 100euro.
Nou, dan ga ik een deel van de boodschappen wel bij de Aldi halen hoor.
Ik heb er heel veel voor over om bij mn manneke te kunnen zijn.
We zijn nu een beetje aan het "proeven" om maar met zoveel rond te kunnen komen zeg maar.
En dit gaat best goed.
Als we het goed doen, kunnen we zelfs nog wat sparen!!

Ik zou zeggen: volg je gevoel, dan komt het allemaal goed!!
Succes met je keuze!!

Groetjes Debby.

Ik had opgeschreven di en wo.
Maar dit moet ma en di zijn.
Hoe dat ik daar bijkom weet ik niet, volgens mij omdat het nou woensdag is haha!!

Terug
Bovenaan