pffffffff altijd maar racen

O.k ik ben heel erg blij dat Zifjon naar de medische peuterspeelzaal mag/kan maar het is wel een hoop gerace. Deze week was de eerste volledige volle week en voel me erg dubbel. Elke ochtend racen tegen de klok 20 min heen en terug lopen en dat 4x op een dag( en een hesterisch kind achterlaten op de psz). heb 1 uurtje thuis en moet dan weer terug. Zilvian die ik steeds wakker moet maken omdat we weer weg moeten, dat arme kind is ook helemaal van de reutel.

Ik weet wel dat het ritme straks zal komen en ik sneller thuis ben als Zilvian op de fiets kan maar het is zo een gerace elke dag. Kan nu wel janken zo moe en onzeker ben ik of dit wel het juiste is voor ons. Zeker omdat ik bang ben dat mijn jongste te weinig slaap krijgt en gek wordt van dhet heen en weer gedoe. Hoe hebben jullie dit ervaren met een jong kind en een ouder kind naar school of psz ?

p.s Thuis laten alleen is geen optie dus hij moet altijd mee.

Liefs van Mariska

Ik herken het wel toen met shanice en milton.
Het is heel vermoeiend als ze gewoon thuis zijn kan je alles op je gemak doen maar als ze eenmaal naar school gaan is het inderdaad racen en een heen en weer gevlieg. De mensen roepen altijd wacht maar tot ze naar school gaan heb je weer wat meer tijd maar tot nu toe merk ik daar niks van,
Ik doe Shanice ook niet naar de psz omdat ik anders eerst naar milton zijn school en dan snel naar de psz zou moeten en dat red ik echt niet .
Ik heb ook geen hulp helaas.
Ik begrijp voor jou dat het heel erg moeilijk is ook nog eens met je M.E. dat maakt het juist nog zwaarder.
Hey meid je doet het toch maar even je mag trots op jezelf wezen .

groetjes lisette

Hier één en al gerace en geregel met 4 koters :)

Hier is het geen 20 minuten lopen naar school, maar 5 minuten. Dus blijft Leah wel vaak gewoon in haar bedje (babyfoon heeft een bereik van 3km, dus gaat mee). Maar dat is voor jullie geen optie.

Zilvian slaapt zeker niet meer in in de kinderwagen? Dan zou je hem kunnen laten inslapen in de kinderwagen en gewoon meenemen als je Zifjon wegbrengt. Met een beetje geluk slaapt ie dan door. Maar waarschijnlijk slaapt hij al lang en breed in zijn eigen bedje.

Andere oplossing is om het hele ritme om te gaan gooien, zodat Zilvian wakker is als je Zifjon naar de psz gaat brengen.

Het is best even lastig en zoeken naar de beste oplossingen, en dat kost vaak flink wat energie en uitproberen. Ik snap best dat je stuk bent na zulke dagen.

Hopelijk kan Zilvian snel op de fiets (hoe oud is ie nu?), dat scheelt al weer een hoop. Maar tot die tijd zijn je dagen aardig gevuld.

En inderdaad: je mag trots op jezelf wezen, je doet het toch maar!!!!! :)

Renske heeft vanaf het begin meegemoeten in het psz ritme en schoolritme van Emma. Maar daar heeft ze nooit moeite meegehad.
Nu hoefde ik ook maar twee minuten te lopen naar de psz en nu naar school. Renske sliep als Emma op de psz was of op school.
Ik denk dat het veel makkelijker wordt als je op de fiets kan en als Zilvian wat ouder wordt en minder slaapt. Tja, het is het lot van de tweede.

kan me voorstellen dat je erg moe bent van het gerace

is het ook geen optie om zilvian als hij slaapt toch thuis te laten en dan de babyfoon bij de buren moet zetten?

ik moet zeggen dat ik floor als ze slaapt wel thuis laat en dan zelf ff snel op en neer ga met karlijn ( is 5 minuten bij mij vandaag )

verder heb ik veel respect voor je om hoe je omgaat met de zorg van zilfjon
ik zou t zelf niet na kunnen doen

liefs maurilla

kan me voorstellen dat je erg moe bent van het gerace

is het ook geen optie om zilvian als hij slaapt toch thuis te laten en dan de babyfoon bij de buren moet zetten?

ik moet zeggen dat ik floor als ze slaapt wel thuis laat en dan zelf ff snel op en neer ga met karlijn ( is 5 minuten bij mij vandaag )

verder heb ik veel respect voor je om hoe je omgaat met de zorg van zilfjon
ik zou t zelf niet na kunnen doen

liefs maurilla

Het racen is herkenbaar, ik liet en soms nog wel alleen thuis als ik de oudste weg bracht met de fiets 5 minuten.
Of ik nam hem mee maar Nick was niet van het vaste ritme dus dat scheelt.
Mischien is een fiets kar iets voor je? dan kun je wel op de fiets en gaat het wat sneller en makkelijker.

Maar toppie hoor hoe je het allemaal doet! SUPER MAMA!

hoi meid,

ik vind het allereerst knap hoe je het allemaal voor elkaar krijgt!!
Persoonlijk zou ik denk ik proberen om het ritme van de 2e aan te passen aan het wegbrengen en halen als zal je daar in het begin wel even druk mee hebben denk ik.
Verder is het natuurlijk allemaal nieuw en zal je met een paar weken, je draai er in gevonden hebben omdat je zifjon ook zn draai gevonden heeft.
Voor een 2e kindje is dat natuurlijk wel even wennen want die zal in het ritme mee moeten draaien terwijl je dat vaak bij een 1e kindje niet heb.

Meid ik vind het hartstikke knap hoe je het allemaal doet en probeer te kijken naar de dingen die goed gaan maar ook naar de dingen die je zelf heel goed doet (en wij weten; het zijn er echt een hoop!)

liefs marina

Terug
Bovenaan