Pfffffffff, even klagen hoor (medeleven gevraagd)

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

ANONYMOUS_USERNAME

Guest
Hoi allemaal,

Mijn dochter is bijna 6 maanden en een supermakkelijke en lieve baby. Alleen zit ze bijna nog op het schema van een pasgeborene. Ik geef BV en tussen  6  en 8 keer per dag. Ook nog 's nachts. Als ik mazzel heb 1 keer, meestal 2 keer en soms zelfs 3 keer. En ook qua schema schiet het alle kanten op. Geen peil op te trekken wanneer ze wilt drinken.
Pfffffffffffffff, ik ben zo moe! Heerlijk dat bv geven maar ik verlang ook wel naar een nachtje doorslapen. Ik begin dit weekend wel met bijvoeding    dus wie weet raakt ze daar meer verzadigd van en gaat ze de nachtvoedingen opgeven.
Maar voor de komende tijd zal het nog wel zo even blijven.

Wie heeft nog meer van dit soort gezellige drinkers? Het is fijn om af en toe te horen  dat je niet de enige bent.

gr. Anne

Hoi meid,

Ik heb zelf een hele goede slaper, dus heb geen tips en trucs voor je, ben alleen heel erg benieuwd naar of het slapen beter zou zijn met kunstvoeding en hoelang je zelf bv wil geven?
Gewoon benieuwd, heb zelf nooit bv gegeven, dus ook geen ervaring mee.

Groetjes Marieke

Hoi Anne,

Ik gaf de laastste fles afgekolft bv om 23.00 lekker een volle fles.

Jessy kwam dan pas weer om 7 of 8 uur 'smorgens.
Ik deed dit tot ongeveer 4 mnd.
Want daarna was de bv op..

Ik weet dus niet of het ook 'oudere' babies werkt..maar wellicht heb je er wat aan!!

Suc6 groetjes van Meta

Hoi hoi,

Hier ging het precies zo, alleen dan vooral op de dag. Ze wilde soms wel elke twee uur drinken en 's avonds soms wel elk uur. Ik vond dat erg vermoeiend, want ik zat er mee. Kolven deed ik alleen op mijn werk, maar niet thuis want dat ging niet zo goed, dus kon ze ook niet even uit handen geven. 's Nachts sliep ze vrij snel door gelukkig. Ze kreeg dan als wij naar bed gingen,  tussen 23.30 en 00.00  nog een borst, soms twee en dan 's morgens weer.
Misschien als bij jouw het afkolven wel lukt kun je ze 's avonds een flesje geven met nutrix. Dat maakt het iets dikker en is lichtverteerbaar. Misschien heeft ze dan een voller gevoel. Ze heeft hier tot aan haar eerste verjaardag bv gekregen. Ben met 10 maanden gestopt met kolven. Ze kreeg toen op de dagen dat ik werkte flesvoeding.

Ik hoop dat het snel beter wordt.

Succes

Hoi Anne,
mijn dochter is nu 9 maanden, wat zeg ik bijna 10 alweer, de tijd gaat ook zo snel. Maar goed zij krijgt ook bv en sinds 2/3 maanden slaapt ze niet echt lekker meer door 's nachts. Ze sliep eerst van 19:00u tot de volgende dag 6 of 7 uur maar nu wordt ze rond 2 uur 's nachts wakker en huilen. Ik doe haar dan aan de borst en dan valt ze gelukkig weer snel in slaap dus ik weet niet of ze nou echt zoveel dorst/honger heeft?
het wil dus niet zeggen dat als je bijvoeding geeft dat ze dan lekker doorslaapt, helaas, ik heb ook al van alles geprobeerd maar het is misschien een fase, hoop wel zat ze snel weer lekker doorslaapt, we wachten af. . . .

Groetjes van Sonja

Hoi Anne, ik heb ook zo'n "gezelligheidsdrinker" hoor 's nachts.. Jesse is 9 maanden, en ik geef ook nog bv, maar hij slaapt nog steeds niet door. Heel af en toe een nachtje maar die zijn nog op 1 hand te tellen..
Ik heb 6 maanden volledig bv gegeven en had ook gedacht dat ie met bijvoeding iets meer verzadigd zou raken.. Hij is daardoor weliswaar langer gaan slapen maar hij komt nu ipv rond 3 uur rond 5 uur of half 6..
Mijn oudste sliep al door toen ie 5 of 6 weken was dus dit was ook iets wat ik niet had verwacht maar ja..Ik hou me maar voor dat ze op d'n duur allemaal dooslapen, en ik ga gewoon zelf op tijd naar bed, zodat ik toch aan mijn uurtjes slaap kom...
Groetjes Anne-Marie

Hoi Anne,

Zou het niet kunnen zijn dat je niet genoeg voeding meer hebt? Dat is mij ook twee keer overkomen, je hebt dan wel genoeg melk maar er zit dan niet genoeg vet en eiwit meer in. Ik weet niet of je kindje genoeg groeit? Misschien zou dat het kunnen zijn.

Groetjes Inge

Hoi Anne,

Ik heb 6 mnd volledige BV gegeven en met 7.5 mnd ben ik gestopt.Ook met flesvoeding werd mijn dochter snachts wakker. Papflessen hielp ook niet. Het enige wat bij ons hielp  was haar snacht laten huilen. De eerste nacht heeft ze 1/2uur gehuild en daarna had ze door dat ze geen melk meer kreeg. Na 3 nachten sliep ze eindelijk door. Dus mijn dochter sliep pas vanaf 8 mnd door.

gr en succes
Eveine

Terug
Bovenaan