Pfffffffff, even klagen hoor (medeleven gevraagd)

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
Hoi Anne,

herkenbaar hoor het geen ritme hebben. Ik heb zo'n 7 maanden bv gegeven en in die maanden was er nooit enige regelmaat te herkennen. Niet met slapen, maar ook niet met drinken, ik gaf haar meestal maar als ik dacht dat ze wel weer eens honger zou kunnen hebben. Ze gaf  bijna nooit aan honger te hebben en daarnaast moest ik veel moeite doen een maar een beetje productie te hebben, dus lag ik haar vaak aan (zonder succes trouwens, productie bleef laag...)  Nu is mijn dochter pas 1 geworden en nog is er niet een heel vast ritme. Zolang je dat zelf geen probleem vindt, dan zou ik er niets aan doen. Voor wat betreft het doorslapen kan ik je geen adviezen geven. Succes!

Hallo Anne,
Jammer dat je zo moe bent. Probeer toch je uurtjes slaap te pakken door wat eerder naar bed te gaan. Overstappen op kunstvoeding zegt niet dat je kind dan wel doorslaapt. En ook nutrix hoeft niet te helpen. Maak je geen zorgen dat je melk niet meer voedzaam is of dat je te weinig hebt. Dat komt eigenlijk nooit voor, je melk is gewoon goed. Verder past de productie zich aan aan de behoefte van je kind. Als je je kind op verzoek laat drinken is dat dus altijd goed. Zeker als je kind allert is en natte luiers blijft krijgen.
Wat wel kan helpen is extra kolven zodat jij een keer een goede nacht kunt maken en je partner gekolfde melk geeft.
Je doet het hartstikke goed. Weet dat borstvoeding het beste is wat je kunt geven.
Ken je het borstvoedingsforum? Daar kun je misschien ook steun vinden. Veel succes en geniet van het voeden.

Vergeet ik helemaal mijn ervaringen te vertellen.
Hier hebben we ook een gezellige drinker. Ze is bijna een jaar en dronk tot zo'n twee weken geleden ook nog 1 x 's nachts. Voor mij werkt het goed om niet op de klok te kijken en te genieten van de extra intimiteit bij het 's nachts voeden. Overdag loopt hier nog een kleintje rond en het voordeel 's nachts is natuurlijk volledige aandacht voor de kleinste. Weet wel dat ik 's nachts ook liever slaap maar goed.

Hoi,

ik wil je niet ontmoedigen maar mij kleine man van ruim tien maanden komt ook nog geregeld s'nachts. Het varieert van een keer tot van de week zes keer per nacht. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Het is nu eenmaal niet anders. Ik weet dat ik hem het beste geef wat ik hem maar te bieden heb en da het vanzelf wel weer over gaat!!!

Groetjes van Marloes

Hoi Anna,

Ik ken het, en ik weet hoe zwaar het is. Mijn mannetje komt ook nog steeds s nachts. Met 6 maanden begonnen met bijvoeden, maar dat hielp hier niet. Omdat hij toen toch niet alleen nog maar bv kreeg, heb ik het geprobeerd met flesjes kv                         s avonds. Maar ook daarop ging hij niet doorslapen. Pyamapapjes, rijstebloem, extra veel eten bij het avondeten, het maakte allemaal niet uit. Toen heb ik een knop bij mezelf omgezet. Het doel is niet meer om hem van de nachtvoedingen af te halen (daar werd ik nml heel gestresst van), maar om het allemaal zo ontspannen mogelijk te doen (geen lichten aan, niet verschonen, niet praten, mijn ochtendjas bij de hand zodat ik warm blijf). Nu zijn we 1 of 2 keer per nacht 5 minuutjes bezig en dan slaapt iedereen weer verder.  

En eigenlijk is het heel natuurlijk dat kindjes nog lang s nachts wakker worden.

nachtvoedingen

Terug
Bovenaan