piekeren

Piekeren heeft totaal geen nut! Het geeft je niet meer kans op een gezonde zwangerschap. Je weet alleen dat de kans 90% is dat het goed gaat, dus richt je op die 90%. Bedenk hoe leuk het allemaal kan zijn, ipv hoe fout het kan gaan. Die kans is nl veel groter dus waarom zou je je daar dan eens niet mee bezig gaan houden.
En voel je toch weer een "als dit, als dat, stel dit..." opkomen zeg dan tegen jezelf: STOP! Dit helpt me niet... en zoek echt intensieve afleiding!

Ik ben zelf ook een raspiekeraar en heb er zelfs therapie voor gehad...ik werd gek van mezelf. Ja de eerste weken zijn onrustig omdat je nog niks weet en je mag je ook wel eens onrustig voelen en je mag het ook allemaal relativeren (het kan ook fout gaan ja), maar bedenk wel dat het merendeel toch echt goed gaat.

En er blijft altijd wel wat te piekeren. Een zwangerschap is een proces waar je zelf geen invloed op hebt. Ook als je 36 weken bent, heb je wat te piekeren (zoals ik haha Je wilt dat alles goed gaat en volgens het boekje maar dat weet je nooit zeker. Het enige wat jij kan doen is gezond leven en op tijd je rust pakken. Laat de rest ook maar voor wat het is... het loopt meestal anders dan je denkt!
 
trouwens klachten zijn geen bevestiging dat alles goed gaat. Bij mijn eerste zwangerschap had ik zere borsten (dit ging plotseling ineens over) en dit werd een miskraam.
Bij mijn tweede zwangerschap zere borsten en misselijk... dit ging goed.
Bij mijn derde zwangerschap: soms dagen geen klachten en dan dagen wel weer... alles gaat goed.

Op klachten kun je niet aan... ga uit van GEEN bloed dan is het goed!
 
Terug
Bovenaan