pijn aan billetjes

Mijn dochtertje heeft erge rode billetjes, bijna helemaal open. Ik heb zalf gekregen van de dokter (die mag ik 2 maal daags opbrengen) en smeer heel veel sudocreme.

Ze heeft er echter zo'n last van dat ze al huilt als je haar maar heel even aanraakt op haar billetjes. Heeft iemand nog tips hiervoor? Kan ik haar nu wel of niet in badje doen (of zal dat te pijnlijk zijn)?
 
Verdere tips heb ik niet voor je, ik kan alleen maar zeggen dat zowel bij mijn zoon als bij mijn dochtertje Sudokrem niets hielp. Voor hun helpt de zinkzalf van Zwitsal veel beter. Misschien moet je ook eens een ander merk uitproberen en voor nu denk ik dat je je dochter zoveel mogelijk zonder luier moet laten liggen. Leg er maar een paar dikke handdoeken onder en zorg dat ze een dikke trui en sloffen aanheeft.
Beterschap met het meisje!!
 
Hoi Susan,
Even een vraag: wat voor zalf heb je van de huisarts gekregen? Daktarin?
Er is nl. een grote kans dat er intussen een schimmeltje bij is gekomen, dat gaat heel snel. Een schimmelinfectie kun je zien aan een heel duidelijke begrenzing van het rode deel en hieromheen af en toe nog een rode stip. De rode plek lijkt wel 'hard'.Je kunt antischimmelcreme krijgen bij de apotheek zonder recept, miconazol zit erin. Dit elke keer heel dun opbrengen bij de luierwissel. De billetjes idd. zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen/droog houden. Voor de antischimmelcreme geldt: je ziet na 2 tot 3 dagen of het helpt en baat het niet, schaadt het niet. Je kunt na een paar minuten weer Sudocreme erover doen (deze zalf is bij ons niet aan te slepen, werkt het beste!!). Maar vertrouw je het niet, dan kun je misschien naar je huisarts of cb om te zien of het een schimmeltje is.
In bad hoeft niet per se pijnlijk te zijn, beter iets minder warm water. Wel heel voorzichtig droogdeppen na de tijd, liefst in een lekker warme kamer op handdoeken laten drogen. De creme pas opbrengen als de billetjes goed droog zijn. Mijn ervaring is ook dat Pampers gebruiken (als je dat niet doet) helpt, deze absorberen nu eenmaal wat beter dan goedkope wegwerpluiers of katoen. (tenminste dat is mijn ervaring).
Nou, een heel verhaal, hopelijk kun je er iets mee, succes en sterkte!
Groetjes, Arianne
 
Dank je, Arianne voor de tip. Ik gebruik tegenwoordig ook alleen maar Pampers (als je ze in de aanbieding koopt, zijn ze net zo duur als eigen merk luiers en ik vind ze toch stukken fijner). Het gaat alweer iets beter. Ik gebruik veel sudocreme en zal proberen om haar in de open lucht te laten liggen om de billetjes te drogen. Ik ben dan alleen bang dat ze blaasontsteking krijgt.
Heeft jouw kindje ook veel ervaring met pijnlijke billetjes en schimmelinfecties?
 
EEN DIKKE LAAG SUDOCREME HELPT NIKS. ZO VERSTIK JE DE HUID. BETER IS EEN DUN LAAGJE OP DE HUID TE DEPPEN, NIET SMEREN. ZO KAN DE HUIS NOG ADEMEN.
WAT ECHT EEN WONDERZALF IS: BEPANTHEN!
(MET DE ROZE STREEP OP DE VERPAKKING, TE KOOP BIJ DE APOTHEEK) DIE ZALF IS VOOR STUKKE BILLETJES, TEPELKLOVEN ETC.
 
Mijn dochtertje heeft een paar keer een schimmelinfectie gehad ja, als het warm en vochtig is heb je dit zomaar. Gelukkig geneest het ook weer snel bij de kleintjes! Mijn dochter van 7 heeft een blaasprobleem en heeft 's nachts nog een luier aan, zij gebruikt nog steeds Sucocreme, de ervaringen zijn blijkbaar wisselend. Een dikke laag is natuurlijk niet zo van '1 cm. dik', bij het verschonen van je kindje haal je het er toch weer af. Op de kinderafdeling waar mijn man werkte, gebruikten ze deze zalf ook altijd.
Voor blaasontsteking hoef je niet bang te zijn, zolang je dochtertje niet op de tocht ligt met blote billetjes.
Heb je haar nog in bad gedaan of durfde je dat toch niet aan?
 
Terug
Bovenaan