Pijn aan mijn bekken, ik lijk wel een oude vrouw!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik heb ontzettende last van pijn aan mijn bekken. Vooral aan de linkerkant van het stuitje tot onder mijn linkerbil. Als ik er op zit of steun (om op te staan) dan geeft me dat toch een portie pijn. Momenteel heb ik ook nog eens last van diaree, het zit dus even niet mee!

Hebben daar nog meer mensen last van?

liefs
talke

Hallo Talke,

Wat vervelend van die pijn. Ik heb ook wel last van de heup, maar dan meer als ik van de bank opsta. Dan ben ik echt heel stijf en loop ik ook als een oma. Maar dat verdwijnt vlak erna wel weer. Moet dan even bewegen en dan is het weer weg.
Is het niet verstandig dit eens met je verloskundig te bespreken? Misschien kan zij iets voor je doen. Misschien zit er wel een spier verkeerd of zo.
Nou in ieder geval heel veel sterkte ermee en maar hopen dat het snel weer weg gaat.

Groetjes Mineko

Hoi Talke,

Ik loop voor precies dezelfde klachten bij de fysio. En dat gaf na een
paar keer echt veel verlichting. Nu kan ik weer een stuk lopen of een
tijdje in dezelfde houding zitten.

Het is waarschijnlijk dat er een zenuw in je rug bekneld zit en die
zorgt dat die spier de hele dag strak aangespannen blijft. Zoals je
begrijpt krijg je daar dus erge spierpijn van (die niet overgaat). De
fysio masseert bij mij de boel goed los en de spanning neemt af.

Veel succes,

groetjes,

Vanessa

Hoi Talke,

Ik weet niet hoever je bent maar die pijn in je bekken kan natuurlijk zijn dat de baby aan het indalen is..dat is bij mij wel zo ben 37 weken zwanger..
En vooral me linkerkant doet erg zeer ook de binnen kant van me linkerbeen doet erg zeer het voelt alsof er een spier verrekt is erg irritant...

VOor de rest diaree heb ik ook erg veel last van zo af en toe eet ik een paar sneetjes wit brood  ... Ik weet niet wat je drinkt maar ik ben er achter gekomen dat de sapjes die ik dronk ook niet echt bevoordelijk was..dubbeldrank en dubbelfris..dus daar ben ik nu mee gestopt..drink alleen nog maar water...

Hopelijk heb je er wat aan..

suc6 groetjes van Meta

Ha die Talke,

Wat vervelend dat je daar last van hebt! ik zou inderdaad even de 'VK bellen, misschien is het wel iets dat je met oefeningen kunt beperken, voordat je misschien ergere bekkenklachten krijgt....
ik weet het verder niet ,want ik heb geen ervaring hiermee en ook in mijn omgeving niemand die dit heeft gehad.

Hoe is het verder met je! Heb je de baby al zeker weten gevoeld???

Jij bent nu bijna 18 weken of stiekem nog niet??

Spannend he woensdag, alhoewel je het belangrijkste al weet is het toch fijn als je na woensdag dat hoofdstuk echt kunt sluiten!

Ik mag morgen weer! Ik laat het je weten als ik ben geweest.

gr mama van MD

Hoi talke,

Ik vind dit erg als bekkeninstabiliteit klinken. En ik kan het weten, want ik had in mijn vorige zwangerschap precies dezelfde klachten. Vaak kaan fysiotherapie, mensendieck of ceasartherapie hier verlichting bij geven.
Zelf dacht ik deze zwangerschap geen last te hebben, maar nu blijkt toch van wel. Ik heb pijn vlak boven mijn billen en in mijn linkerbil. Vooral bij lopen en opstaan en gaan zitten.
Blijf er niet mee doorlopen, want bekkeninstabiliteit onbehandeld laten is echt niet goed!

Succes ermee.

Liefs Wanda

Hey Talke,

Ikkom net weer van de fysio vandaan ik heb het ook al vanaf 12 weken en gisteren was het zo erg de pijn dat ik alleen nog maar kon waggelen en inderdaad ik leek wel een bejaarde. Mijn man moest er wel om lachen ondanks dat hij weet dat het echt zeer doet.

Ik heb ook zo een moeite met slapen ik slaap nu met mijn grote vriend het voedingskussen tussen mijn benen (lekker romantisch hihi)  

Daantje

He Talke,

Dit klinkt erg als bekkeninstabiliteit...ik heb dat namelijk. Heb je wat tips gekregen van je vk?

Hier anders wat tips:

- Niet stofzuigen!!!
- Loop met kleine stapjes..geen hoge hakken
- Sta altijd op twee benen, niet hangen in een heup
- Zit rechtop in een stoel, niet met je benen over elkaar
- Sta langzaam op en ga langzaam zitten
- Hou je benen bij elkaar als je je bed uitstapt
- Slaap met kussen tussen je benen
- Geen zwaren dingen tillen

En een sex tip: Probeer niet op je rug te liggen als je sex heb....ja..weet ook niet waarom :)

Succes ermee!

Weet dat het verrot zeer kan doen!

Knufje

Terug
Bovenaan