pijn aan schaambeen en slapeloze nachten

Hallo dames,

sorry voor mijn gezeur maar ik voel me helemaal niet happy,

ik heb al twee nachten slecht geslapen door een opgeblazen gevoel in mijn maag, heb al vanalles geprobeerd zoals niet te plat liggen, warme melk drinken voor het slapen gaan, verschillende slaaphoudingen maar niets helpt. Met het gevolg dat de nachten enorm lang duren, en ik overdag bijna geen energie heb om wat te doen. Ook heb ik overdag nogal last van pijn aan mijn schaambeen, bij iedere stap die ik zet lijkt het wel of ik er een flinke schop tegen aan krijg. nu vertelde een vriendin gisteren dat dit alleen nog maar erger word, ze zei ik kna beter eerlijk zijn dan dat ik de schijn ophou. okee eerlijk zijn is fijn maar ik had dit toch liever niet willen horen.
ook voel ik me schuldig tov mijn man, hij moet in totaal 9 dagen achter elkaar werken en is dan 's avonds tot ongeveer 22.00 uur bezig op de babykamer, die nu overigens wel bijna klaar is. ook word ik er niet vrolijker van dat ik maar geen positiemode kan vinden in mijn maat (50). ik zit geloof ik echt even in een dip, laten we hopen dat dit weer snel voorbij is en er weer een leukere tijd aanbreekt.

zo dat lucht op

groetejs nancy
 
Hoi

Ik ken het gevoel.
Ik zelf heb er ook last van overal pijn, niet kunnen slapen welke houding dan ook.
Gelukkig hoef ik niet lang meer.
Ik ben over 15dagen uitgerekend.
Ze zeggen tegen mij dat de pijn in mijn benen komt door
dat ik 28kilo ben aangekomen in mijn zwangerschap.
Dus te zwaar vooral omdat ik 1.63 lang ben.
Ik kan niet wachten tot ik ben bevallen want dan kan ik gelukkig weer lijnen
en naar de sportschool.

Sterkte nog en ik hoop dat je niet lang meer hoef.
 
 Hoi Nancy,

Heel vervelend wat je allemaal heb misschien helpt het om 2 rennies voor het slapen in te nemen....

Dat aan je schaambeen ken ik ook, ik heb er al weken last van slaap ook al weken onderanderen daardoor heel slecht, waardoor je inderdaad overdag kapot bent.
Maar ja je lichaam maakt zich natuurlijk voor de geboorte  van je kindje klaar, het wordt week daar onder natuurlijk wat die pijn geeft, of oefenweeen, of  het is aan het indalen....
Het lekker zeuren hoor..... opkroppen is helemaal slecht.  Je moet toch over je gevoelens en pijntjes kunnen praten????
Ik weet nu onderhand ook wel dat zwanger zijn niet ALLEEN een roze wolk is, en dat mogen anderen ook best weten vind ik... en niet alleen de leuke dingen ervan mee maken....

Liefs, Jennifer

38wk  

Hallo dames,

sorry voor mijn gezeur maar ik voel me helemaal niet happy,

ik heb al twee nachten slecht geslapen door een opgeblazen gevoel in mijn maag, heb al vanalles geprobeerd zoals niet te plat liggen, warme melk drinken voor het slapen gaan, verschillende slaaphoudingen maar niets helpt. Met het gevolg dat de nachten enorm lang duren, en ik overdag bijna geen energie heb om wat te doen. Ook heb ik overdag nogal last van pijn aan mijn schaambeen, bij iedere stap die ik zet lijkt het wel of ik er een flinke schop tegen aan krijg. nu vertelde een vriendin gisteren dat dit alleen nog maar erger word, ze zei ik kna beter eerlijk zijn dan dat ik de schijn ophou. okee eerlijk zijn is fijn maar ik had dit toch liever niet willen horen.
ook voel ik me schuldig tov mijn man, hij moet in totaal 9 dagen achter elkaar werken en is dan 's avonds tot ongeveer 22.00 uur bezig op de babykamer, die nu overigens wel bijna klaar is. ook word ik er niet vrolijker van dat ik maar geen positiemode kan vinden in mijn maat (50). ik zit geloof ik echt even in een dip, laten we hopen dat dit weer snel voorbij is en er weer een leukere tijd aanbreekt.

zo dat lucht op

groetejs nancy



 

hoi Nancy

Ik herken je verhaal wel een beetje, sinds een kleine anderhalve week heb ik ook slapeloze nachten die gepaard gaan met pijn in bekken,schaambeen, heupen en billen, of dat nog niet genoeg is loopt het wel eens door naar mijn rug en heb ik ook tintelingen in mijn handen, wat op een gegeven moment ook zeer gaat doen!
(goh wat klink ik nu klagerig hihi)
Ik kan ook totaal geen goede houding vinden.
Ik weet niet hoe lang jij nog moet maar ik ben zelf 32 weken zwanger nu en moet nu ook van de vk fysiotherapie gaan volgen.
Op zich heb ik niks te klagen want ik heb verder een makkelijke en probleemloze zwangerschap gehad maar de laatste loodjes zijn echt zwaar!
Ik kan ook bijna niks, ben bijna overal te moe voor, mijn vriend heeft een zware baan, en hij is ook nog druk bezig met ons huisje ( we gaan binnen nu en 2 weken verhuizen) en dan voel ik me giga schuldig.
dan gaan de hormonen wel werken ja!
ik probeer het nog steeds positief te zien maar het lucht wel lekker op als je eens mag zeggen hoe je je voelt!!
ik zal dan ook stiekem blij zijn als alles achter de rug is en ik me zelf weer lekker in de hand heb!

liefs sarah
 
Hoi,
wat vervelend zeg, maar wel herkenbaar.
Wat bij mij hielp toen ik last had van mijn maag( dat is nu gelukkig zo goed als over) is s' avonds niet meer eten ruim voor ik naar bed ging en mijn matras heb ik aan het hoofdeinde omhoog gedaan.
Ik ken de pijn aan je schaambeen en ja eerlijk is eerlijk hoe meer je kindje indaald hoe erger het word, maar gelukkig is heet bij mij in vlagen en heb ik er soms bijna geen last van.
Maar af en toe kan ik niet meer rechtop staan van de pijn daar en toen ik van de week over een hobbelige weg fietste voelde het net of dat dat kindje met het koppie op mijn zadel stuiterde zeg, wat was dat vervelend.
Ik hoop dat je het nog even volhoud en het niet al te veel erger word.
Groetjes Tina (38)
 
Die pijn in het schaambeen en alle andere dingen zijn heel vervelend ja. Bij mij helpt het als ik ongeveer elk kwartier tot maximaal half uur een andere houding heb. 's nachts lukt dat vaak niet, en dan kan ik soms niet staan, draaien, zitten of liggen van de pijn. Het enige dat dan helpt is toch even bewegen en een andere houdign zoeken.
Ook heb ik een oefeningetje van de fysio gekregen, dat wel helpt: op je rug liggen met je knieen opgetrokken. En dan rustig je knieen naar buiten laten zakken, zodat ze precies symetrisch plat liggen. Daarmee komt je bekken weer in evenwicht en dat scheelt in de pijn in het schaambeen.
Succes er maar mee.
groetjes
greet (37+5)
 
Hoi,

Vervelend en irritant, die pijntjes en kwaaltjes. Ik herken het ook wel. Ik heb niet pijn in m'n schaambeen, maar begreep op zwangerschapsgym dat dat wat te maken heeft met de instabiliteit van je bekken, verweking van de gewrichten.
Maar goed, ook ik ben begonnen met 't aftellen van 10 naar 0 en merk nu met de week dat 't het steeds zwaarder wordt. Ik kan sinds 't weekeind bijvoorbeeld niet lang recht op zitten, omdat mijn ribben aan de rechterkant dan zeer doen, mijn baby'tje ligt met de voetjes daar! Heel grappig, voel niet daadwerkelijk de trapjes er tegen aan, maar heb wel de 'pijn' er van. Ook 's nachts is het een feestje, de baby vind bewegen in het donker het leukste wat er is, en natuurlijk vind ik dat ook erg leuk als ik dan toch wakker ben. Ik wordt namelijk elk uur wakker, ik ben een gigantische draaikont in bed en draaien is iets wat niet zo makkelijk meer gaat, dus als ik omdraai wordt ik wakker omdat alle soepelheid van voor heen ver te zoeken is.
Maar goed, ik wil niet klagen, want eigenlijk heb ik een voorbeeldige zwangerschap met weinig kwaaltjes, maar soms heb je van die dagen dat je gewoon even een nachtje lekker op je buik kon slapen.
Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap en de laatste loodjes! Ik ben benieuwd wat we strakt typen als we allemaal een baby hebben!

Groetjes kirsten
30w4d
 
Hee Nancy,

Heel herkenbaar dit! Zelf heb ik bekkeninstabiliteit, wat het allemaal nog een beetje vervelender maakt... Ik weet niet hoe ver je al zwanger bent, maar misschien kan je vk je doorsturen naar de fysiotherapeut voor wat fijne oefeningetjes!

Wat mij heel erg helpt, zijn kussens, kussens en kussens.. Stop s avonds tussen je knieen een kussen, dat ervoor zorgt dat je bovenste been op gelijke hoogte van je bekken komt liggen(in zijligging)  Verder mag je, als je in zijligging ligt, je bovenste been niet over je onderste been laten komen, dit zorgt ook voor meer klachten.. Die oefening van Greet is geweldig: plat op je rug gaan liggen, benen uit elkaar.. De oefening die ik van mijn fysio heb gekregen is de volgende: op je rug gaan liggen, benen optrekken, allebei naar een kant laten 'vallen'. Dan pak je je knieen vast/raakt ze lichtjes aan, en ga je je benen gelijkmatig op en neer wiegen, niet te langzaam, niet te snel. hou dat 10 seconden aan, breng dan je benen weer bij elkaar, dan weer je benen heen en weer wiegen terwijl je ze tegen elkaar aan houdt en dan herhaal je de oefening weer...

Ik doe dit tussen de 10 en de 15 minuten, iederer avond, en het werkt goed, ik merk echt verschil als ik het wel of niet heb gedaan....

Echt je fysio/huisarts/VK bellen als het echt niet meer gaat he!

liefs
Manky
 
Terug
Bovenaan