Pijn bij het poepen (sorry)

Hallo,

Ja sorry lekker onderwerp weet het maar tijdens mijn zwangerschap had ik last van mijn anus, poepen deed heel zeer net of er allemaal naalden steken
Na de bevalling is dit niet minder geworden integendeel zelfs!!
Lijkt wel of er allemaal naalden in prikken zelfs als ik zit.
Smorgens even poepen is geen pretje en soms komt er bloed mee omdat er wat scheirt.

Ik weet dat ik daarvoor naar de huisarts moet maar daar wil ik liever niet naar toe.
Beetje aparta vent en als ik dan ook nog in mijn blote kont moet liggen, nee dank je

Iemand een idee??

Jacomien
Kylian 09-09-2007

hi

als ik het zo hoor/lees heb je denk ik last van aambeien. heb ik ook last van die krijg je omdat je zo hard moet persen. je kan zalf hiervoor halen bij de apotheek of drogist. ik gebruik sperta en die helpt bij mij goed.
en veel water drinken wordt je ontlasting soepeler van en hoef je niet zo e persen

groetjes angela

Ik dacht ook gelijk aambeien.
Inderdaad geen pretje.
Naast veel drinken ook veel vezels eten en proberen je ontlasting niet zo lang mogelijk op te houden.
Verder zo min mogelijk persen bij het poepen. En je de tijd gunnen om te peoen.

Succes ermee hopelijk gaat het snel makkelijker

Hoi,

wat ook nog wel eens laxerend wil werken is een glas lauw water op je nuchtere maag nemen of koffie drinken. Verder zoveel mogelijk volkorenproducten eten, want daar zitten veel vezels in en die zorgen ervoor dat je het makkelijker weer kwijt raakt.

Neem desnoods iets te lezen mee naar het toilet. Ontspan en neem de tijd. Soms kan je ook aambeien voelen. Dan is het net of je huid als het ware naar buiten komt. Die kan je proberen weer naar binnen te duwen.

Anders zou ik toch de huisarts bellen en vragen of hij iets voor kan schrijven. Misschien hoef je niet eens langs te komen. Als aambeien namelijk verergeren is de kans aanwezig dat je eraan geopereerd moet worden. Lig je met een ruggeprik te kijken hoe anderen bezig zijn daarmee. Lijkt me ook niet prettig. Ik wil je niet ontmoedingen hoor.

Succes ermee.

Groejtes van Marloes

Ja idd, naar je huisarts gaan kan ook.
Ik heb spul liggen (metamucil) als ik het goed heb.
Sinaasappelsmaak, en helpt goed.
Heb ik gekregen tijdens mijn zwangerschap, maar gebruik het nu nog weleens als het wat moeilijker gaat.

Groetjes

Bedankt voor de reactie

Ik ga sperti zalf halen bij de apotheek en ook meer drinken dat deed ik sowieso te weinig.

Ook ga ik multi vitaminen slikken want die kreeg ik al helemaal niet binnen
Na de bevalling maakte de kraamhulp stukjes appel voor me en dat heb ik zelf nog 2 a 3 weken volgehouden maar daarna niet meer.

Ik had nog zwangerschapsvitamines liggen en die heb ik opgeslikt, soms vergat ik ze weleens en dan had ik er meer last van mijn aambeien dan wanneer ik ze wel slikte.
Ik ga nu eerst proberen om nog meer vezels binnen te krijgen, meer te drinken en die zalf mocht het volgende week nog niet over zijn ga ik naar de dokter

Terug
Bovenaan