Pijn bij het poepen (sorry)

Die activia yoghurtjes werken ook heel goed. Worden ook door maag-lever-darm-stichting aanbevolen. Hielp bij mij echt super! En dan is er ook nog Roosvicee lacto.

Groetjes, Marisa

ff een vraagje van mij kant. gaan aambeien vanzelf weg of moet je echt een zalf er voor hebben. ik let wel op wat ik eet en drink maar verder heb ik er nog nooit wat aan gedaan.

Hoi!

Het kunnen aambeien zijn. Maar als ik jou was zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Ik dacht ook dat ik aambeien had. Enorme pijn en bloed. Alles geprobeerd maar werkte niet. Door de huisarts naar chirurg gestuurd. Daar bleek ik een anaal fisuur te hebben, oftewel een scheurtje in de anus. Ik kreeg zalf mee die ik 6 keer per dag in moest brengen, 6 weken lang. na 1,5 week was er verbetering. Wat een verademing was dat.
Na 6 weken dus gestopt, maar binnen 2 weken waren de klachten weer terug. Ben dus weer opnieuw begonnen met 6 weken zalven. Je schijnt er moeilijk van af te komen.

Zo'n fisuur kun je dus tijdens de bevalling opgelopen hebben...
Sterkte ermee.

gr Yvet

Ja, zo'n scheurtje heb ik ook :(
Het doet al weken onwijs veel pijn en kon eerst niet die creme krijgen omdat ik borstvoeding gaf. Uiteindelijk maar gestopt met de borstvoeding en zit nu een week aan die isosorbide creme. Meteen al een stuk verbertering!

Hoi,
Ik heb precies het zelfde meegemaakt! Ook erge pijn en beetje bloed! Dacht ook dat het aambeien waren maar zalf hier niets, Ik vond het zooooo vreselijk om ervoor naar de dokter te gaan. Maar ja, uiteindelijk moet je iets. Nou, de dokter was super aardig en het ia bij mij ook een fissuur. Dit gaat bijna nooit vanzelf over omdat er een ontsteking zit in je binnenste kringspier.
Ik zou zeggen, ga alsjeblieft toch naar een dokter. Zij zien dit soort dingen echt wel vaker!
Ik heb nu ook zalf, hoop dat het helpt!
Heel veel succes,
Mo

Nog even een tip:
gebruik geen toiletpapier, ook geen vochtig toiletpapier.
Dit maakt het alleen maar erger. De chirurg zei dat je met een nat washandje moet deppen. En als je erger bent waar je dat niet hebt, dan moet je wat toiletpapier nat maken!

Heel herkenbaar, dit heb ik ook al maanden, al tijdens mijn zwangerschap.
Ik heb nu medicijnen gekregen van de huisarts, movicol, zodat mijn ontlasting wat zachter word en ik beter naar het toilet kan!!

En ik eet echt voldoende vezels en drink genoeg, maar dat alleen helpt bij mij niet!!

Terug
Bovenaan