pijn in bil

hallo allemaal,ik ben vandaag voor het eerst op dit forum. Ik ben nu 28 weken zwanger van de tweede. Ik heb nu sinds 2 weken last van m'n bil. Ik heb het vooral als ik even heb gezeten of even heb gelegen. Herkent iemand misschien dit, of weet iemand wat het is?
Soms is het zo hevig dat ik bijna niet kan lopen.


Groetjes, Mirjam
 
dat zou je bekken kunnen zijn, dat niet kunnen lopen wijst er wel op
bel even met de verloskundige of huisarts, zij kunnen je doorsturen naar een fysiotherapeut die je waarschijnlijk zal leren op andere manieren te liggen/zitten
 
Hoi mirjam,
Ik had ook met z'n zwangerschap ook zo'n last van m'n bil en dat schijnt een spier te zijn die overbelast is. Alles wordt op een gegeven moment zwaarder dus drukt dat naar beneden. Het is erg lastig maar het gaat vanzelf over. Als je twijfelt bel dan even je verloskundige.
Veel succes ermee.
Groetjes wendy
 
lastig he,
Ik ben 26 wken en kreeg al snel last van dezelfde klachten. Nu krijg ik mensendieck, houdingsoefeningen. Wat het precies is, weet ik niet zo goed. Ischias, bekkenproblemen of het kindje dat op je bekken of op de zenuw duwt. Vooral als ik heb gelegen, kom ik bijna niet overeind en zeker niet zonder pijn. Het is tijdelijk maar wel vervelend. Langs de huisarts kan geen kwaad, misschien is een therapievorm ook iets voor jou. Succes
 
Hoi Mirjam,

Ik heb dat bij mijn eerste zangerschap ook gehad. Als ik zat kon ik niet gaan staan en als ik stond kon ik niet meer gaan zitten. Bij mij voelde het als kramp (net zoals je wel eens in je kuit hebt) alleen dan constant.
Het heeft te maken met een spier die afknelt, ik heb fysiotherapie gehad en toen is het weggegaan. Ik zou maar even langs de huisrts gaan en ook fysio vragen want het is echt heel pijnlijk.
Sterkte ermee.
Groetjes Vanessa.
 
Ik ben 27 weken zwanger en heb dat inderdaad ook:net of je spierpijn hebt in je bil. Opstaan en lopen is dan even inderdaad lastig.Het is vooral als ik met mijn benen een tijdje over elkaar gezeten heb. Misschien maar gewoon met de voeten naar voren zitten ofzo?
Succes!

groetjes Karianna
 
hai mirjam,

ja ik ken ook dat gevoel ik heb sinds vorige week een zwangerschapskussen gekocht en ik moet zeggen dat ik sinds dien geen last meer heb het werkt echt! oke die dingen zijn wel duur maar het is het absoluut waard en je kan het na je zwangerschap gebruiken als voedingskussen ook handig ( denk ik) hopelijk heb je hier iets aan mijn verloskundige was ook erg tevreden hierover...

succes groetjes chantal 30 weken
 
Terug
Bovenaan