Pijn in mijn bil..... herkenbaar?

Hoi dames,
even een kwaaltje met jullie bespreken; ik heb behoorlijk last van pijn in mijn bil. Kan het niet zo goed omschrijven maar het zit diep in de bil zeg maar. het is maar aan 1 kant (gelukkig) en als ik beweeg voel ik een soort van stekende pijn. Het lijkt een beetje op een soort hevige spierpijn ofzo en het straalt wat uit naar mijn been, niet naar mijn rug.
Vaag, weet ook niet goed of het nou aan de zw.schap ligt alhoewel ik er in mijn eerste zwangschap ook last van had. Dat werd best heftig, maar ging uiteindelijk wel vanzelf weg. Heb er toen niets mee gedaan verder.
Ik voel het vooral als ik bv. de trap oploop of een draaiende beweging maak.
Herkennen jullie dit?
gr. Anne

ps. zou me voor kunnen stellen als je er last van zou hebben als je hoogzwanger bent, maar ik ben pas 10 wkn!

Ik heb precies hetzelfde. Ben nu 14 weken.Had het ook in mijn eerste zwangerschap. Volgens mijn schoonzus is het een teken van bekkeninstabiliteit. Zij had het ook, maar dan heel ernstig.   Wat bijvoorbeeld helpt is heel rustig bewegen bij opstaan, omdraaien etc. Geen kind op je heupen tillen. Mijn dochtertje van 1jr. 4 mnd. gaat sinds deze week dus kruipend voor me uit de trap op. Vind ze nog superleuk ook..
's Nachts een kussen tussen de knieen om het bekken in een goede stand te houden en bij het traplopen het tweede been bijplaatsen. Net als een ouwe oma bewegen dus, haha. Fijn he? Nog maar een half jaartje

groetjes bloem 1

Hallo Anne,

Ik heb er ook al vanaf het begin van mijn zwangerschap last van. Dit is Zwangerschaps-Ischias. Je kan daarvoor naar de huisarts en dan krijg je fysiotherapie. Ischias is een zenuw die dan geirriteerd is of bekneld zit. Helaas kunnen ze er niet zo heel veel aan doen. Als het goed is gaat het na de bevalling over (tenminste dit is wat zij mij verteld hebben.)

Liefs,

Danielle

hoi dames,
ik herken dit ook alleen is het bij mij niet mn bil maar echt mn stuitje....dit heb ik ook sinds ik zwanger ben ... en het doet echt pijn vooral als ik een tijdje heb gezeten .....
bedoelen jullie dit ook of is dit weer iets anders?????????

doeg kus maris

Hallo (as)moeders,

Ik denk dat ik met 99,9% zekerheid kan zeggen, dat jullie inderdaad last hebben van zwangerschapsisschias! Toen ik zwanger was van onze dochter had ik er last van. Toen had ik op een gegeven moment twee keer in de weer fysio, in de vorm van massage. Erg prettig moet ik zeggen!
Ook nu, 35 weken zwanger van de tweede,   heb ik er weer erg veel last van, behoorlijk veel meer zelfs! Nu heb ik cesear-therapie. Jullie moeten wel blijven bewegen. Want als je een poos niets hebt gedaan en dan weer in beweging moet komen, dan ben je soms net een bejaarde, als ik het even zo mag zeggen!

Heel veel succes ermee en laat je anders lekker doorsturen naar fysio, want dan kan echt wel helpen!

Groetjes Carla

Thankx voor jullie reacties, ben inderdaad bang dat het isschias is en herken de symptomen van anderen.
Kijk het nog even aan en als het niet weggaat of erger wordt toch maar even langs de huisarts.
gr Anne

Hoi dames,

Heel toevallig dat ik dit lees....wilde net ook een onderwerp met deze klacht openen.

Afgelopen zaterdag heb ik bezoek gehad. Vanaf 12 uur tot en met 17:00 ben ik actief bezig geweest in de keuken. Gedurende de avond ben ik druk bezig geweest met de gasten te bedienen. Na afloop ben ik op de bank gaan liggen. Bij het opstaan had ik vreselijke pijn in mijn billen . Ik had nauwelijks macht over mijn voeten. Ik liep echt als een stok oud vrouwtje naar mijn bed. In mijn bed kon ik mij niet om draaien, mijn man heeft mij hierbij moeten helpen. De volgende dag had ik nergens last meer van. Dit ervaar ik al 2 keer . En elke keer was het wanneer ik me zo heb uitgesloofd voor mijn gasten. Ik heb mijn zus gebeld en zij zei dat zij deze symptomen ook had in haar zwangerschap, bij haar resulteerden deze klachten in  een bekkeninstabiliteit . Ik ben heel erg bang dat ik ook in mijn zwangerschap hier last van zal krijgen. Ik heb bij mijn zus gezien hoe erg dit is.

Sommige van jullie gaven aan dat het iets anders kan zijn.Ik hoop het !
Ik ga contact opnemen met mijn huisarts, hopelijk zal  mijn dokter ook  fysio aanbevelen ( bedankt voor de tip)

Heel veel sterkte allemaal

Ik heb het ook gehad, ben nu 13 weken zwanger en kreeg het met Oud&Nieuw toen ik nog geeneens wist dat ik zwanger was !!!
Ik bukte en het leek wel of er iets in mijn bil schoot... Het heeft er meer als een maand gezeten ( ook maar aan 1 kant ) en nu heb ik er al 2 weken geen last meer van...
Misschien dat het bij jullie dus ook zo spontaan weer overgaat als dat het er ingekomen is !!!

Terug
Bovenaan