Pijn in mijn bil..... herkenbaar?

Hoi,

Mijn dochter is nu 4 en mijn zoon 2. Die pijn in mijn bil heb ik nog steeds regelmatig. Fysio en oefeningen helpen op zich wel, maar ik vind het moeilijk om vol te houden om oefeningen te doen als je eindelijk afgepeigerd in bed ligt.

hallo anne,

Dit is wat ik ervan begrepen heb:
 Na twintig weken gaat je bekken verweken, dit is positief, want er moet straks toch een kindje door dat nauwe gat. Als het te snel gaat kun je er heel veel pijn van hebben, de verloskundige en huisarts noemen het dan symfysiolyse. Voor deze klacht ga ik momenteel naar een Cesartherapeute.
Ik weet niet hoe het zit als je nog maar 10 weken zwanger bent.
je kunt natuurlijk wachten tot je weer naar de verloskundige moet om je vraag te stellen, maar bij veel pijn lijkt het me niet onverstandig om toch even naar het telefonisch spreekuur te bellen. Misschien raad ze je wel aan toch even bij je huisarts langs te gaan. Misschien is het wel heel wat anders. Maar pijn is gewoon nooit fijn, dus blijf er niet te lang mee rondlopen.

Succes,
30 weken en 2 dagen

haii

Erg vervelend he voel me af en toe wel een beetje een oud wijf.
Heb er ook last van sinds dat ik zwanger ben zit nu in de 31ste week en het word steeds erger.
maar inderdaad komt het doordat er een zenuw klem zit en een keer goed wrijven op de zere plek en als het goed is gaat het dan wel weer en beetje maar zak jij dan ook door je been heen af en toe.
Heb zelf soms geen controle meer over me been.
maar een lekkere warme douche of bad doet echt wel wondere succes ermee dames

groetjes danielle.

Hoi,
Ben nieuw hier en normaal lees ik altijd alleen maar op het forum. Maar op dit berichtje moest ik even reageren.....

Ik heb zelf al denk ik een jaar of tien zo af en toe last van stekende pijnen in mijn bil. Het komt niet heel vaak voor, maar de ene periode meer als de andere. Ben er eigenlijk nooit mee naar de huisarts geweest omdat het altijd maar even is. Het voelt inderdaad precies als een zenuw die klem zit.
Nu ben ik 12 weekjes zwanger en  toevallig had ik er eergister weer last van. Even rustig aan gedaan en de volgende dag was het over.  Kan me dus ook niet voorstellen dat dit direct iets met bekkeninstabiliteit te maken heeft. Ik heb het al  zo lang en verder is alles in orde!    Het is soms lastig, maar goed, het trekt wel weer bij!
Succes!

Ik heb precies hetzelfde. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje had ik het met 2,5 maanden al en dat is dus nooit meer overgegaan. Bekkeninstabiliteit noemden ze het. Nu bij de negende zwangerschap weer erg last van. Normaal heb ik er ook altijd wel last van, maar tijdens een zwangerschap veel meer. Ik had het nu al met 6 weken, maar ik vind het stug dat het bekkeninstabiliteit is, want dat komt meestal later in de zwangerschap. Maar misschien omdat het bij mij nooit is overgegaan voel ik het nu wel eerder in een zwangerschap.

Ik heb toen Cesartherapie gehad en dat helpt wel een beetje tegen de pijn.

In ieder geval veel sterkte en doe het rustig aan. Niet zwaar tillen, en fietsen is heel goed voor je.

Elina

Hoi allemaal,
Deze klachten komen mij ook zeer bekend voor!
In totaal heb ik er al 2 jaar last van, het is begonnen tijdens onze verhuizing.
Nu met de zwangerschap is het weer erger geworden. De meeste pijn heb ik als ik een draaiende beweging maak (omdraaien in bed, in-en uitstappen uit de auto, traplopen etc.) Maar ook "gewoon lopen" doet vaak erg zeer.
Ik heb inmiddels weer een afspraak gemaakt bij de fysio.
Ik heb wel een vraagje aan jullie..... Slikken jullie pijnstillers (paracetamol) voor de pijn?
Ik slik liever uit voorzorg niets, maar soms slaap ik nachten lang slecht door de pijn, waardoor ik toch voor het slapen gaan en 's nachts paracetamol moet slikken.

Liefs,
Lucy (28w0d)

Terug
Bovenaan