pijn in mijn hart...

met pijn in mijn hart zijn we begonnen met het afbouwen van de borstvoeding.
ik zie het met het vervangen niet zitten om gelijk te vragen naar kolfruimte en tijd. vooral als je vaak maar 1 of 2 dagen op zo'n school bent.

ik hoop stiekem dat de productie nog zo op gang blijft dat hij overdag kunstvoeding krijgt en 's morgens vroeg en 's avonds toch de borstvoeding. maar ben bang dat mijn borsten dat niet pikken...

ik weet dat kunstvoesing ook goed is voor mijn ventje, maar ik heb zoveel moeite gedaan om de bv goed op gang te krijgen.. zucht!
het waren en mooie 9,5 week  fulltime bv!

afscheid doet pijn ,zelfs nu van de bv.

Hoi Carina,

Dat is balen ! Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen.  Zeker omdat je iedere paar dagen opnieuw dat gesprek aan moet gaan.

Ik krijg straks een soortgelijk probleem. Omdat ik in de ICT werk en steeds bij andere klanten gedetacheerd wordt. Ik vind het heel vervelend om op een intake gesprek te gaan vragen naar een ruimte. Zeker nu de markt zo slecht is en de klant een ruime keuze heeft wie hij inhuurt. En het is ook nog steeds een echte mannenwereld. Ik hoop dat het me wel gaat lukken, maar heb gelukkig nog 7 weken te gaan.

Hey Carina,

Als je de borstvoeding langzaam afbouwt, dus alleen de voedingen die je wilt vervangen door de fles, zou je de 1e en de laatste voeding nog best borstvoeding kunnen geven hoor. Moet je gewoon consequent de 1e en de laatste voeding borstvoeding blijven geven. Ik heb dat ook nog een heel tijdje gedaan met m'n dochters, gewoon omdat ik 't ook nog zo fijn vond om borstvoeding te geven en ook lekker makkelijk.

Groetjes en succes!

hallo

ook ik ben helaas begonnen met het afbouwen van de borstvoeding, mijn schatje, Milou wordt woensdag 8 weken en omdat ik 4 mei weer moet gaan werken ben ik ermee begonnen. Wat is dat balen zeg, zeker als het zo lekker loopt!
Ook ik ga proberen alleen de dagvoedingen kv te geven en de rest bv, alleen nu komt het probleem, mevrouw wil niet graag uit de fles drinken, ik maak ongever 130ml aan en ze drinkt ongeveer 90 dan wil ze echt niet meer. Met als gevolg dat ze na een uurtje ongeveer weer wil drinken, wat moet ik dan doen? weer fles geven? laten wachten tot de volgende voeding? zijn er meer mama's met dit probleem?
groetjes marielle

ja marielle! wij hebben precies hetzelfde probleem!
hij drinkt maximaal 100 ml en wil dan na anderhalf/ 2 uur weer drinken!

tja ik geef hem toch maar de borst dan.
ik hoop dat anderen nog goede tips hebben, want ik weet het ook niet meer hoor!
ik geef in ieder geval niet zelf de fles en probeer ook ver uit de buurt te zijn (de hondjes uitlaten/ boven de was opruimen oid.)

het afbouwen wil dus niet lukken, maar ik ga zeker proberen de ochtend en avondvoedingen te blijven geven. ik hoop dat mijn borsten het pikken!
maar wie meot er dan overdag het flesje nu geven om te oefenen? nu geeft mijn vriend de eerste voeding 's avonds met de fles.
pffff heb op deze manier nog minder zin om weer aan het werk te gaan!

hoi carina

gelukkig ben ik dus niet de enige, maar ja, hoe het op te lossen?
ik heb al zo''n informatielijn gebeld die zeggen doodleuk geduld hebben, blijven proberen, andere fles andere speen? daar heb ik dus niets aan want ik moet over 2 weken toch echt aan de gang, en ik vind het al erg om te gaan werken en dan met deze wetenschap, lijkt me niet dat ze op het kinderdagverblijf
om de 2 uur haar eten gaan geven?
ben nu ruim anderhalve week verder en het gaat echt niet beter, de ene keer drinkt ze iets meer dan de andere keer.
Ook kan ik nergens vinden hoeveel ze moeten drinken, ik weet dat dit per kind verschillend is, maar als ze die 165ml op moet drinken volgens het pak, dan honger ik haar zowat uit met die 100ml.

ik zie mezelf ook echt niet zitten midden in de nacht, een uur bezig met het flesje, vandaar hoop ik dat mijn  melkproduktie inderdaad op peil blijft dan is het met een klein halfuurtje gepiept.

nou maar hopen dat er moeders zijn met de GOUDEN tip haha

groetjes

quote: carina1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-04-2009 18:39:30'));

ja marielle! wij hebben precies hetzelfde probleem!
hij drinkt maximaal 100 ml en wil dan na anderhalf/ 2 uur weer drinken!

tja ik geef hem toch maar de borst dan.
ik hoop dat anderen nog goede tips hebben, want ik weet het ook niet meer hoor!
ik geef in ieder geval niet zelf de fles en probeer ook ver uit de buurt te zijn (de hondjes uitlaten/ boven de was opruimen oid.)

het afbouwen wil dus niet lukken, maar ik ga zeker proberen de ochtend en avondvoedingen te blijven geven. ik hoop dat mijn borsten het pikken!
maar wie meot er dan overdag het flesje nu geven om te oefenen? nu geeft mijn vriend de eerste voeding 's avonds met de fles.
pffff heb op deze manier nog minder zin om weer aan het werk te gaan!

Hallo dames, voor zo ver ik heb begrepen is het heel normaal dat bv kindjes in het begin minder drinken uit de fles. Dat maakt ook niet uit, want dat halen ze aan de borst wel in. Als het goed is gaan ze steeds meer uit de fles drinken als ze er aan gewend raken. De meeste KDV zijn dit wel gewend hoor, dat bv kindjes moeite hebben met de fles, dus ik zou me daar niet zo veel zorgen over maken. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige...
Mij dochter drinkt ook nog niet voldoende uit de fles, ben ook nog aan het oefenen. Maar ik probeer me er niet druk over te maken, dat hebben ze toch in de gaten en dan gaat het alleen maar slechter. Zo lang je er nog bv bijgeeft krijgen ze echt wel voldoende! Succes..!!
Ik heb trouwens begrepen dat er een speciale fles is, iets van breastflow of zo, die heel erg op een borst/tepel lijkt en wat goed schijnt te werken bij bv kindjes. Ik heb hem nog niet, maar misschien hebben jullie daar iets aan?

weer een paar dagen verder...

mijn vriend en ik hebben besloten dat wanneer ik thuis ben, Swen gewoon bv krijgt. 's avonds probeert mijn vriend een flesje.
heb nu een nieuwe gekocht, want avent en difrax waren het alletwee niet. heb er nu 1 van nuby. ben benieuwd of hij daar vanavond beter uit gaat drinken.

de breastflow heb ik ook over gelezen. maar de prenatal hier had hem niet en de etos ook niet, dus maar eerst de nuby gepakt.

tips van het cb... niet blijven modderen als hij echt gaat huilen. en blijven proberen al drinkt hij maar 20 ml. tja.... dan kan hij gelijk daarna dus alsnog aan de borst.
afgekolfde bv vindt Swen al helemaal niks... zeker niet als het uit de vriezer komt, dus ik kan vaarwel zeggen tegen mijn voorraadje! zucht!

ik had nog wat tips gelezen op het borstvoedingsforum.. zal ze even kopieren en plakken...

en zo modderen we lekker verder aan met onze flesweigeraar!
groetjes!

Terug
Bovenaan