Pijn in mijn rechterbil, wat is dit?

hoi,
Heel herkenbaar! Niet de bi gelukkig, maar wel die rechterbil...
Bij mij is het een isschias. Ga ervoor naar de chiropracter (wordt door mijn verzekering voll vergoed). Ben nu 3 x geweest en merk al heel goed verschil, wat een opluchting!
Kon op de spoedlijst toen ik vertelde dat ik zwanger was en was toen ook snel aan de beurt. Kunt t altijd proberen, toch?!
Succes

Ik sluit me aan bij de rest. Het kan ischias zijn of je hebt misschien last van een stijf SI gewricht, wat  door bekkenklachten / BI  ontstaat. Geef het even aan bij je fysio, die kan er soms al veel aan doen.

Ik 'mag' vanmiddag weer naar de fysio. Ik heb ook voornamelijk pijn in mijn schaambot. Bij de eerste had ik ook erg last van BI, nu blijft de schade vooral beperkt tot het schaambot. Ik heb er vooral 's nachts in bed last van en bij mij neemt het juist gedurende de dag af, door wat beweging (maar moet niet overdrijven natuurlijk! Ik kan echt niet meer ver lopen of zo...).

Heel veel sterkte hoor!

Groetjes, Marisa

Oei pijn in het schaambeen ken ik maar al te goed, en dat doet echt pijn, het gekke is dat die pijn wat minder wordt.

Soms denk ik even dat de pijn in mn bil weg is, en dan maak ik weer een beweging en dan schiet het er weer in, auwa!!!
Ik heb gemerkt vooral bij bukken en gebukt lopen, stofzuigen enzo. Dan kom ik niet meer overeind van de pijn. Je zou denken dat je daar rugpijn van krijgt, maar bij mij schiet het in mn bil.
Ik maar dinsdag meteen een afspraak bij de ha en laat me dan even doorverwijzen naar een fysio.

Thanks, Ris

Hoi allemaal.

Dit wordt vast het topic van de instabile dames!
Tja ik heb bij beide vorige zwangerschappen er ook last van gehad. Ik ben nu bijna 13 weken en ik heb sinds gisteren 2 pitten pijn in mijn bil. Nog vroeger als de vorige keren.
Nadat ik van de tweede bevallen was kreeg ik een paar oefeningen van de fysio in het ziekenhuis om mezelf te resetten. Had ik die nou maar eerder gekregen. Nu ben ik de volgorde een beetje kwijt maar ik weet de drie oefeningen op zich nog wel. Mijn jongste is 2 weken geleden 4 geworden vandaar dat de kennis niet helemaal paraat meer is.
De eerste is als volgt.
Ga plat op bed liggen en trek je knieen op en zet je voeten op het bed. Beweeg de knieen naar links en naar rechts om het los te krijgen. Zo'n 10/15 x herhalen

Ga weer gewoon liggen en rek je linker cq. je rechterbeen 1 voor 1 zo lang mogelijk uit.
Ook weer een aantal keren herhalen.

Trek je knieen 1 voor 1  richting je kin en leg hem (het been) weer plat vervolgens doe je dat met de ander ook.

De volgorde van de laatste 2 oefeningen weet ik dus niet zeker. Ik ga het vanavond maar weer uitproberen.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. En ik kom hier nog wel terug, kunnen we hier even vertellen hoe het allemaal gaat.

Groetjes Machteld

Als dit het topic van de instabiele dames wordt, dan sluit ik me aan. Hoewel; ik ben nu pas 7 weken zwanger van de derde en ik heb nu nog nergens last van, maar ik vrees met grote vrezen. bij de eerste 2 heb ik ook BI gehad. Geen pijn in mijn bil trouwens. Beide keren bij de fysio gelopen.

Ik kreeg daar oefeningen die de vorige schrijfster (ben je naam even kwijt) ook vertelde, maar met nog eentje erbij: ga op bed liggen op je rug, trek je knieen op en laat ze symetrisch naar buiten vallen. Op die manier zet je je bekken weer recht. Daarna nog een bruggetje maken, om weer spierspanning op je rug en buik te zetten, zodat het recht blijft staan als je daarna weer gaat bewegen. Ik vond ze erg nuttig en ben er nu weer mee begonnen.

Na de tweede ben ik trouwens na een hele tijd begonnen met pilates. Daar krijg je voor een deel dezelfde oefeningen als die ik van de fysio kreeg. Het doel ervan is je rug, buik en bekkenbodemspieren zo te trainen dat ze een soort stevig corset worden en de boel op hun plaats houden. Je kunt het zelfs tijdens je zwangerschap doen, al krijg je dan aangepaste oefeningen. Ik had er enorm veel baat bij. Ik blijf het nu zo lang mogelijk doen en pak het na de bevalling zo snel mogelijk weer op.

Sterkte meiden.

groejtes
greet

Ik wou er net een topic over beginnen, tot ik deze zag.

Ik heb sinds anderhalf week dagelijks last van mijn rechterbil. Allemachtig wat kan dat soms een pijn doen!!
Ik kan de auto soms niet in komen of het bed uit en soms als ik heb gebukt, kan ik moeilijk overeind komen....
Alsof het je in de rug schiet.. maar dan nu in de bil.
Verloskundige dacht ook zwangerschapsicheas. Wat moet je ermee?!
Bijna van de misselijkheid en vermoeidheid af en dan komt dit...

Ik zal zo even googlen voor meer info. En die oefeningen ook maar even proberen.

Weet iemand ook of dit altijd aan zal houden of binnenkort ophoudt?
En hoe komt het eigenlijk?

Groetjes.

Hoi channiel,

Ik ben er inmiddels ook zeker van dat het ischias is.
Inderdaad zoals ij het beschrijft heb ik het precies zo gehad.
Je kunt er niet veel aan doen, alleen rust en beweging afwisselen.
Bij mij is het nu echt een heel stuk minder geworden. Als ik te veel doe of een verkeerde beweging maak, schiet er er weer in. Ik voel   de plek op mijn bil nog zitten, maar gelukkig is de pijn nu niet meer zo heftig.
Je moet je echt bewust zijn welke beweging je gaan maken, echt goed nadenken voordat je in beweging komt, en dus vooral niet bukken!
Ik bewoog me ook erg overdreven rustig met in beweging komen, maar zo is het wel minder geworden.
Succes ermee!!

Liefs, Ris

Hey Ris,

thanks voor je reactie!
Ik heb vanochtend de huisarts gebeld, aangezien het niet meer te houden was. Ik liep helemaal krom!
Maar helaas werd mij medegedeeld dat ik het gewoon rustig aan moest doen en dat er verder niets aan te doen is.... :(
Het scheelt dat ik op dit moment niet werk, mijn nieuwe baan begint pas in juli en tot die tijd werk ik alleen in mijn eigen salon zo'n 15 uur per week, kan ik het verder proberen rustig aan te doen.
Pfff..... een hele opgave voor mij, ik verveel me altijd zo gauw...

Maar goed, met rust kom je dus een heel eind?

Bye.

Terug
Bovenaan