Pijn in schaamstreek.... Wie herkent dit?? Maak me toch wel zorgen...

Hoi Wondernetje,

Wat je beschrijft heb ik ook gehad tijdens mijn laatste zwangerschap.
De pijn had ik precies op het schaambot. Het deed (enorm) veel pijn bij het opstaan (ook wanneer ik lang op een stoel had gezeten).
Omdat ik onder controle liep bij een gyn. kon ik direct vragen wat het was. De gyn. vertelde dat dit bekkeninstabiliteit is. Je schaambot bestaat uit 2 delen. Bij het verweken van je bekken gaan die delen iets uit elkaar en daar kan je dus enorm veel last van hebben. (bij mij voelde het echt alsof er iemand met een moker op had staan rammen)

Het schijnt dat zitten om een skippybal (bevallingsbal) heel goed kan helpen, heb ik zelf nooit geprobeerd...

Bij mij hielp ook niet te lang stil zitten, veel wandelen e.d

Bij de bevalling heb ik er gelukkig totaal geen last van gehad!!!

Bij twijfels altijd even navragen hoor en laat je niet wegsturen: je bent zwanger!!!!   Ze maken maar tijd voor je.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes, Luus

Hoi Annet,

ik herken het ook hoor! Afgelopen maandagavond iets te hard naar de bushalte gelopen (lees: gerend ) en sindsdien inderdaad het gevoel dat m'n schaambeen in tweeën is gebroken. Gelukkig is de pijn wel minder geworden en kan ik weer redelijk normaal lopen, maar bij opstaan, omdraaien in bed e.d. voel ik het wel, ook in m'n liezen.
Ik denk ook aan bekkeninstabiliteit, maar zolang het niet erger is dan dit maak ik me er geen zorgen over.
Ik hoop voor je dat het met wat extra rust weer wat beter wordt.
Gelukkig voor ons zit het er bijna op!

Groetjes,
Margrethe

quote: wondernetje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2008 09:58:26'));

Hoi allemaal

Ik ben vandaag 35 weken zwanger van ons 2e kindje.
Sinds een week of twee heb ik in flink toenemende mate last van pijn in de schaamstreek. Dit begint zodra ik opsta, vanuit mijn liezen en voelt net alsof de baby eigenlijk al veel te ver naar beneden ligt ofzoiets...
Ik heb van de week wel met de gyn gebeld, maar die had geen tijd en zei dat het misschien wel een soort van bekkeninstabiliteit is. Maar ja....om dat nou zo aan te nemen via de telefoon.... En bovendien ga ik dit weekend nog weg voor een weekje vakantie, dus een beetje geruster zou fijn zijn.

Wie herkent dit? En zal ik niet toch nog vragen om een afspraak zodat ze me even kunnen nakijken en/of geruststellen?

Liefs Annet
35w en mama van Stef

Hoi Annet!

Ik herken het ook heel erg. Ben nu zwanger van de derde en heb hetzelfde bij de tweede gehad en voel het nu weer. Als ik opsta of een onverwachte beweging maak dan kan het er zomaar 'inschieten'. Heel vervelend gevoel, maar trek gelukkig na een aantal minuutjes weer weg. Ik las meerdere reacties over bekkeninstabiliteit, maar bij mij is het nooi erger geworden als een soort steken in de schaamstreek. Volgens mijn verloskundige komt dat door de druk die het kindje geeft naar beneden toe.
Kan heel vervelend zijn, maar hoeft niet ernstig te zijn dus!

Hoop dat je wat geruster op vakantie kan en in ieder geval heel veel plezier de komende week!

Anietje...

Ik heb ook al een paar weken pijnlijke schaambeen. vooral met opstaan en uit de stoel komen, lopen, in en uit bed stappen.  Ik loop al enige tijd bij een bekkentherapeut en die zegt dat dit de banden zijn. je buik word zwaarder en steunt op je schaambeen. Dit kan ook weer temaken hebben met bekkeninstabiliteit. het zit allemaal met elkaar verbonden.  het heeft allemaal met je hormoonhuishouding te maken. de 1 heeft er wel last van en de ander niet.
wel raar dat je vk niet weet wat het is.
in principe kun je er niks aan doen.. rustig aan doen. en je bekkenbodemspieren aanspannen terwijl je opstaat. deze tip heb ik gekregen, en moet zeggen het scheelt wel.
succes.

Ik heb het ook gehad, hoor! Mijn schaambotje verschoof steeds, vooral bij het opstaan, trappen lopen, rennen/springen en bij het omdraaien in bed! Er was bij mij niks aan te doen, behalve rustig aan doen en helaas heeft het na de bevalling ook nog maanden geduurd voor het weer een beetje beter zat.....
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Terug
Bovenaan