Pijn in voeten, 7 maanden na bevalling

<p>Dag lieve mama's, </p><p>7 maanden geleden ben ik bevallen van mijn dochter d.m.v. een keizersnede. Vlak daarna begon ik wat pijn in mijn lijf te krijgen, stijf etc. </p><p>Ik had het idee dat het kon komen door de bloeddrukverlagers die ik ben gaan gebruiken omdat in de kraamweek mijn bloeddruk veel te hoog bleek te zijn. Maar ook na over te zijn gestapt op andere pillen blijft vooral de pijn in mijn voeten aan. </p><p>Met name als ik een tijdje heb stil gezeten en ik weer wil gaan lopen zijn mijn voeten heel stijf en pijnlijk, na een tijdje bewegen trekt dit weg. </p><p>Is er iemand die dit herkent en wat de oorzaak kan zijn? </p><p>Ik zal sowieso volgende week de huisarts eens bellen. </p>

Gebruik je ook cholesterol verlagers? Statines?
Deze groep heeft ook veel bijwerkingen van stijfheid/ spierpijn. 

[quote quote=10346081]Gebruik je ook cholesterol verlagers? Statines? Deze groep heeft ook veel bijwerkingen van stijfheid/ spierpijn.[/quote]
Nee, ik gebruik alleen de bloeddrukverlagers. Losartankalium. Bedankt voor het meedenken! 

Ik herken het! Had ik na de geboorte van mijn zoontje ook vrij lang last van, zeker een aantal maanden. Met name als ik uit bed kwam. Het trok gelukkig wel steeds weer snel weg en op den duur ging het helemaal over. Ik las toen dat er best veel dames zijn die hier last van hebben. Volgens mij had het te maken met dat je gewrichten weker worden tijdens de zwangerschap en dat het tijd nodig heeft in dit weer te herstellen. Maar als je je zorgen maakt of erg veel last hebt is het natuurlijk goed om even navraag te doen bij je huisarts!

[quote quote=10346086]Ik herken het! Had ik na de geboorte van mijn zoontje ook vrij lang last van, zeker een aantal maanden. Met name als ik uit bed kwam. Het trok gelukkig wel steeds weer snel weg en op den duur ging het helemaal over. Ik las toen dat er best veel dames zijn die hier last van hebben. Volgens mij had het te maken met dat je gewrichten weker worden tijdens de zwangerschap en dat het tijd nodig heeft in dit weer te herstellen. Maar als je je zorgen maakt of erg veel last hebt is het natuurlijk goed om even navraag te doen bij je huisarts![/quote]
Dank voor je reactie! Fijn om te lezen dat het vanzelf over kan gaan. Het trekt hier gelukkig ook snel weg naar even te hebben bewogen.

Ik had maanden zoveel pijn in mijn voeten alsof ze compleet gebroken waren...ook steeds slapende handen. Dit maakte het verzorgen van de baby zeer moeilijk soms. De dokter zei: wachten tot het over gaat. Ja fijn, dan heb ik nog geen reden of oplossing. Niet eens een hulpmiddel! Plots bedacht ik dat ik via de verzekering recht heb op fysio behandelingen en dat de zwangerschap + bevalling natuurlijk geen pretje waren voor mijn rug..na 2 kraak/masseer/strek behandelingen was de pijn foetsie! Wel moet ik elke maand terug om het soepel te houden anders voel ik de pijn terugkomen. Zenuwen/spieren enz word nooit meer hetzelfde helaas. Het klinky alsof je hetzelfde meemaakt als mij. Uit bed opstaan duurde een eeuwigheid en veel pijn die door heel rustig gewicht erop zetten en stuk lopen langzaam wegtrok. Er bleef wel bij mij dan de hele dag een drukgevoel. Ook als ik wat langer op een stoel zat. Was dus heel wat anders als de dokter dacht weke gwrichten of alsnog vocht vasthouden. Hoop dat fysio je helpt. Ik hoor het nu heel veel bij dames die bevallen zijn. Succes ?

Ik heb nog steeds last van vocht in mijn handen en voeten (mijn dochter is 10 maanden) en ook gewrichtspijn. 
Voor nu geen tips, wel herkenning ;) ik hoop dat het vanzelf over gaat. 

Toevallig las ik laatst ergens dat je gewrichten ook in je voeten idd weker worden door de hormonen tijdens de zwangerschap. En dat je voet daardoor een beetje kan gaan doorzakken, sommige zwangere vrouwen zijn daarom erg geholpen bij steunzooltjes zodat dit niet blijvend gaat zijn. Misschien eens een doorverwijzing vragen naar de podotherapeut? Zou er niet te lang mee wachten als je er nu nog altijd last van hebt.

Terug
Bovenaan