Herkenbaar hoor. In het begin niet zoveel last van gehad, maar een paar maanden na de bevalling begon het en nog steeds (dochter is volgende week 10 maanden). Ik loop al maanden bij de fysio, nu sinds kort een andere en er lijkt eindelijk wat schot in de zaak te komen.
volgens de fysio komt het doordat je lijf zich tijdens de zwangerschap aanpast, zwaartepunt verplaatst etc. En dat duurt even voor alles z'n oude plek weer heeft. En bij mij zijn mijn voeten doorgezakt tijdens de zwangerschap, wat weer invloed heeft op je enkels, knieën, heupen en alles. Meest pijnlijke vind in dat ze mijn heupen en dergelijke losmaken in de liesstreek, echt niet fijn.
mijn enkels zitten in de ochtend zo vast dat ik met twee voeten op een tree de trap af moet, mijn knie voelt continu of er iets vast zit en moet knakken. Op kantoor moet ik ook om het half uur even lopen anders zit alles vast en loop ik als een oud vrouwtje de rest van de dag.
Sinds kort op advies fysio nike air max gekocht (geen fan van, en helemaal geen type voor, maar je moet wat, advies was in ieder geval schoenen met goede demping en iets verhoogde hak, geen platte zolen) en nu voelt het na een dag lopen of ik heel erg op de buitenkant van mn voeten loop. Dat was kennelijk de bedoeling. En het advies om lichtelijk mijn tenen te knijpen, waardoor de holte aan de binnenkant vsn je voet ook weer een holte wordt.
misschien kan je daar iets mee? Of toch ook eens kijken of er een goede fysio in je omgeving is?