Pijn onderdrug/stuitje

Ik ben nu 11 weken zwanger en heb sinds 2 weken veel last van mijn onderdrug en bij mijn stuitje en billen. Vooral na een dag werken of het schoonmaken van mijn huis doet het veel pijn.

Als ik opsta uit de bank of een verkeerde beweging maak krijg ik echt een stekende pijn daar. Soms trekt het ook door naar mijn benen maar meestal blijft het in de buurt van mijn billen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En moet ik dit vertellen aan de verloskundige of heeft dit niks met de zwangerschap te maken?

Ik zou zeggen bekkenpijn. Ik zou de fysio even bellen voor behandelingen. Hoe eerder je erbij bent, hoe sneller het weer draagbaar is.

Ik heb dit na mijj vorige bevallingen overgehouden en ik kan je inderdaad de bekken fysio adviseren .
Ik ben nu 7 a 8 weken zwanger en ik begin er meer last van te krijgen nu, en een bekken fysio verlicht dit wel .
Ik moet zeggen ze heeft de problemen met mijn stuitje nooit kunnen verhelpen maar verlichten zeker wel . 
Kijken of die wat voor je kunnen doen ?

Zeker bekkenpijn, heb precies hetzelfde. Dit is helaas gewoon een teken dat je hier en daar op de rem moet trappen. Zou een bekkenfysio aanraden, heeft mij enorm geholpen. Sterkte!

Klinkt als bekkenpijn / bekkeninstabiliteit. Benoem het bij je verloskundige en vraag om een goede bekkenfysiotherapeut, voor nu en na je zwangerschap.
En zou na je zwangerschap ook een keer een afspraak maken met een orthomanuele /musculosketaal arts die je weer even rechtzet en tips geeft voor een goede houding. 

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dit zeker even vermelden bij de verloskundige. 
Ik kan nu niet gelijk terecht bij een fysio dus zijn er ook andere dingen die ik hier tegen kan doen? Zoals een hitte pleister bijvoorbeeld of werkt dit niet?

Terug
Bovenaan