Pijn tijdens slapen

Zelf geen last van heupen maar wel al weken van knieën/rusteloze benen. Maar volgens een masseuse kwam dit wel uit de heupen en dan specifiek de aanhechting. Zij gaf aan dat klachten tijdens zwangerschap in benen en onderrug vaak komen door de bloedsomloop. Als je pijn hebt in benen en rug komt het ook vaak uit je billen en dat masseren zou dan kunnen helpen. Ze gaf mij ook de tip om met een deegroller over je heupen te rollen, dit brengt de bloedsomloop op gang en ik moet zeggen dat het bij mij een stuk beter is geworden sinds we dit doen. Misschien ook voor jou het proberen waard?

Door mijn buik zak ik voorover, als ik zo blijf liggen krijg ik ook last van heup, bekken én rug. Nu heb ik ontdekt dat als ik mijn buik ondersteun met een klein kussen ipv het voedingskussen en dan daar omheen het voedingskussen leg, ook stevig in de rug, ik steeds drie uur kan slapen tot ik moet draaien. En ook.. hoe meer ik overdag goed plat lig en rust of slaap, hoe beter is slaap in de nacht. Misschien ook nog een idee? 

Bedankt voor jullie reacties en tips. Het is bij mij echt zeurende pijn, geen doof gevoel. Zodra ik ga zitten of staan wordt het al beter. Ik ga eens wat tips uitproberen. Het hoort inderdaad bij de laatste loodjes geloof ik. Nog even volhouden dames, we kunnen het!

Heb ik ook gehad, bij mij hielp een foam matrasje. Tuinstoel kussen hielp ook naar dat was wel wennen om erop te liggen. Na mn bevalling was het gelukkig over.

Ik heb juist zo'n last van mijn schouders als ik op mijn zij wil slapen, dat doortrekt naar mijn polsen en handen, (zit vocht in) kan me ook echt wakker houden, zo vervelend ! 

Ik had ook last van mijn heupen met slapen. Ik heb toen een voedingskussen gekocht, en heb die tussen mijn knieën gedaan als ik ging slapen (zijslaper) toen verdwenen de klachten. Na de bevalling was het ook gelijk weer over. 

Oh, ik word er knettergek van! Ik ben pas 20+5 en ik heb het nu al 3 weken, het begon tijdens onze vakantie in Portugal, dus ik dacht dat het kwam door de harde bedden daar. Maar we zijn alweer even terug en helaas heb ik het nog steeds.
Ik word er 's nachts wakker van, meestal tussen 3:00 en 4:00, en kan er daarna niet meer van slapen. Vannacht geslapen tot 5:50, wat een cadeautje!

Geprobeerd met een voedingskussen, maar dat hielp helaas niet. Ik hoop dat het tijdelijk is, en niet de hele zwangerschap blijft, want een gouden tip is er zo te lezen helaas niet ;)..

Terug
Bovenaan