Pijn van de hechtingen

Dames, even een intiem onderwerp.
Ik heb na de bevalling 2 vervelende scheurtjes gehad, één ervan is gehecht, bij de andere kon dat niet en die moest zo helen. In de kraamweek zijn de wondjes gecontroleerd en ze bleken goed te helen. Toen durfde ik zelf er nog niet naar te kijken.
Inmiddels heb ik al wel een blik geworpen, en tja...het ziet er niet meer uit als voorheen (dit herkennen jullie vast...). Maar ik weet niet precies waar de hechtingen hebben gezeten. Wel weet ik dat ik nog een behoorlijk pijnlijke plek heb, waar volgens mij geen hechtingen hebben gezeten, misschien wel het scheurtje dat niet gehecht kon worden...
Nou ben ik zo'n type dat steeds denkt van 'ik wacht nog even af voordat ik de huisarts bel'... Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang ik het nog aan moet kijken. Vrijen kan alleen 'recht toe, recht aan', omdat het anders te pijnlijk is.
Weten jullie hoe lang je last kan houden van je vagina na een bevalling? Is het tijd voor mij (bijna elf weken geleden bevallen) om mijn huisarts te bezoeken of moet ik het nog gewoon een paar weken/maanden aankijken en gaat het vanzelf beter?
Ben erg benieuwd!
 
Ik zou er niet langer mee wachten en gewoon je huisarts bellen. Ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Het zou kunnen dat er toch nog een hechting zit, had mijn schoonzusje iig en daar werd tegen gezegd dat ze beter al veel eerder had kunnen komen. Hechtingen hebben na de kraamweek eigenlijk al geen functie meer en als ze veel langer blijven zitten en niet oplossen / eruit worden gehaald, kan er zelfs alweer nieuwe huid overheen groeien. Dit was bij mijn schoonzusje het geval en dat was niet zo prettig. Maar, nadat de hechting eruit was, had ze meteen geen last meer.
Succes ermee!
 
Ik heb een knip gehad en dus gehecht maar na 2 weken had ik al geen last meer, voel er helemaal niets meer van. Ik zou het nog even aankijken en anders toch even langs de dokter gaan.
 
Ik ben nu 10 weken geleden bevallen en heb ook echt nog pijn. Niet alleen op de plek van mijn hechtingen maar ook verder naar boven...alsof er met een enorme hamer op is geslagen,soms voel ik het als ik sta en als ik erop druk doet het ook pijn. Ben vorige week bij mijn nieuwe gynaecoloog geweest, ben overgestapt ná mijn helse bevalling en ziekenhuisperiode, en zij vertelde mij dat het echt nog normaal is dat ik pijn heb, vooral omdat mijn bevalling zo heftig is geweest. Ik denk dat het er dus toch een beetje bij hoort, hoe vervelend het ook is. Maar er werd mij ook verteld dat als het te lang duurt voor mijn gevoel, ik terug moet komen. Maar ja, waar trek je de lijn he.?
Ik zou als het je rust kan geven, gewoon een afspraak maken, je kunt er alleen maar beter van worden! Succes!
 
Ik heb daar bij de eerste lang last van gehad. Ik ben toen naar een maand of drie naar de ha gegaan. Zij zei dat je van het litteken tot een jaar erna last kon hebben. En het is inderdaad uiteindelijk over gegaan na meer dan een half jaar.
 
het is van mij bijna 5 weken geleden[grote scheur gehecht 2de graads ruptuur] en had er ook al na 2 weken geen last meer van.heb je geen nacotrole gehad bij de verloskundige ?bij ons doen ze dat met 6 weken.
 
Ik heb een keizersnee gehad dsu kan je daarbij ook geen antwoord geven,weet wel dat ik bij mn 2e bevalling (ook een keizersnee )
echt heel veel pijn heb gehad,maar bij de 1e en de 3e keizersnee lang niet zoveel pijn... maar ja dat is een buikwond...... maar voor zover ik weet blijft een litteken toch wle een nare plek.....(bij mijn littekens dan)
En anders idd even bellen met de huisarts of de gyn.

succes...
 
Terug
Bovenaan