Pijn? Verdriet? Krampjes?

<p>Hoi allen,</p><p>Dit is de eerste keer dat ik zelf een topic plaats. Ik heb al veel gehad aan de andere topics en ervaringen die worden gedeeld, maar nu zitten wij zelf even met de handen in het haar.</p><p>Onze zoon is vandaag 3 maanden, 2 weken te vroeg geboren. Hij is altijd vrij rustig geweest en huilde alleen als hij honger had of in de avond last had van krampjes. Wij en hij hebben wel het geluk gehad dat dit niet zo erg is geweest. Nu hebben we het idee dat er meerdere dingen aan de hand zijn. Sinds 30 december huilt hij opeens overdag veel en is dan niet te troosten. Sinds afgelopen zaterdag is hier krijsen aan het einde van de middag/begin van de avond bijgekomen. Het lijkt erop dat hij weer krampjes heeft op dat moment en dan nog erger als wij het met hem beleefd hebben, zelf op de piek was het krijsen niet zo extreem als nu. Dat verklaard alleen nog niet het andere huilen. Hij kan ook in sprong 3 zitten. </p><p>Ik geef trouwens volledig borstvoeding op verzoek. Ik heb dit al met het cb ( kinderarts en jeugsverpleegkundige) besproken en ben bij de huisarts geweest. Zij gooien het allemaal op krampjes. Niks aan te doen en ze weten niet hoe het kan dat dit nu pas komt in deze extreme mate. Andere ouders die deze combinatie hebben beleefd en tips/adviezen hebben? Wij voelen ons zo machteloos!</p><p>Groetjes Manon</p><p> </p><p> </p>

Mijn dochter is eergister 3 maanden geworden. Helaas heb ik geen ervaring voor je voor wat betreft de krampjes. Wel heb ik ervaren dat de sprongetjes bij haar heel heftig zijn. Huilen/soms echt krijsen en ineens weer veel moeilijker zelf in slaap komen. Normaal kon ik haar nog wel aardig troosten, maar zelfs mamaliefde is dan soms niet goed genoeg. Het wordt erger in de loop van de dag, en vooral als ze moe is. Dus dat klinkt wel een beetje hetzelfde. En als ze dan weer wat geslapen heeft is ze weer super vrolijk. Het lijkt sinds gistermiddag wat minder te worden. Bij het CB vertelden ze mij de vorige keer dat ze niet heel erg in sprongetjes geloofden, maar voor mij is het erg duidelijk dat zij hier last van heeft. Dus kan heel goed zijn dat dit bij jouw zoon in ieder geval meespeelt! 

Hmmm ik zie dat ik een rare zin had gemaakt. Lijkt sinds gistermiddag weer wat minder erg te worden wilde ik zeggen. Ze heeft een goede week last gehad. 

Gezien jij borstvoeding geeft; is het mogelijk dat je zelf iets hebt veranderd aan je dieet dat de krampjes verergerd? Zuurder/pittiger eten, medicatie... hoewel de mijne op flesvoeding nu ook met 9,5 week ineens jengelt savonds... dus sprongetjes geloof ik wel. Geduld en experimenteren met spelen denk ik t beste. Die ontwikkeling ten goede richten. Wellicht zoeken ze verandering en uitdaging en worden ze ‘kwaad’ bij de routine waar ze door de sprong uitgroeien. Geen rekening houdend dat papa en mama EINDELIJK dachten het ritme te weten...ook maar een theorie hoor ? ik denk dat je even je instinct moet volgen, rustig aan kom je er wel ?

Meestal zijn de krampjes naar 3 maanden voorbij toch.  Overstrekt die zichzelf ook ? Dat is vaak ook bij krampjes.
Ons zoontje had de eerste 7 weken  mega veel krampen en krijsde ookvan de 24 uur 18 uur overstrekte zichzelf ook.

Zal er niks vast zitten?? Misschien de osteopaat een keer bezoeken ?  De dokter ziet ook niks van een oor ontsteking ofzo  ? Vriendin  van mij had dit ook dat haar kindje ineens ging huilen  en de dokter zei ook dat het niks was uiteindelijk een dikke ooronsteking liep  de baby  al een paar weken mee rond. 
Succew

Zoals hierboven al geadviseerd  bezoek eens een osteopaat. Zijn wij ook geweest en die heeft de darmpjes op de goede plek "gelegd". Daarbij heeft onze Quinn pepti voeding gekregen. Sindsdien geen gehuil meer. Als je borstvoeding geeft kun je eens proberen zelf geen koemelk(producten) te nemen om te zien of het rustiger wordt.
Succes Ik herken je frustratie (helaas) 

Mijn zoontje heeft rond die leeftijd ook een hele heftige periode gehad. Ik wist het toen ook echt even niet meer! Volgens de sprongenkalender zou hij nog niet in sprong 4 zitten, dat zou nog 2 weken duren. Ondertussen wel elke dag een huilend tot krijsend kind op mn arm. 2 weken lang mee rond gelopen, mijn rug helemaal naar de klote (loop nu nog bij de fysio haha). Leek idd ook of de krampjes die zo goed als over waren weer terug kwamen, maar dan 10 x zo erg, ook spuugde hij ineens weer meer. Nu weet ik dat hij toen dus echt royaal in zijn 4e sprong zat. 2 weken heel zwaar, maar daarna echt een hele lange periode een vrolijk en tevreden mannetje gehad!! Zit nu in sprong 5 en t is n beetje op en af. Lang niet zo heftig als sprong 4. Althans zo ervaar ik het...?
Dus kan heel goed zijn dat je zoontje in zijn sprong zit...
maar goed, zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk! Als je het niet vertrouwd zou ik de huisarts gewoon bellen!

Sprongetjes kwamen hier met vroeggeboorte altijd gewoon wanneer ze ‘moesten’ komen. Klinkt mij als het 12 weken sprongetje... Ik vond het een heftige! 
Krampjes lijkt mij ‘laat’ gezien hij altijd bv heeft gekregen en daar eerder geen last van had. Persoonlijk vind ik dat het snel (goedbedoeld) op reflux/ kma/ osteopaat wordt gegooid. Soms is het nou eenmaal zo en is het ook in één keer weer over en voorbij. Maar volg vooral je moedergevoel, dat zit altijd goed. Kijk het nog een paar dagen aan en als je het niet vertrouwd dring dan bij de huisarts aan op een doorverwijzing naar de kinderarts. 

Terug
Bovenaan