Pijn!!

Vannacht alweer de tweede nacht dat ik niet kon slapen vanwege mijn buik! Deze doet ontzettend veel pijn, alle bewegingen va mezelf en de kleine zijn bijna niet vol te houden! Daarbij steeds menstruatiepijn in mijn onderrug en zo nu en dan wat krampen in mijn buik! Gister ook de hele dag een gevoelige buik gehad... Gelukkig voel ik de kleine wel bewegen, maar ik neem straks toch even contact op met de VK voor de zekerheid. Lijkt me niet helemaal normaal, zeker niet omdat ik 'nog' maar 29+4 weken zwanger ben...
Iemand die deze klachten herkent??
 
Hallo,

Ik herken het heeeeeeeeeel goed! HELAAS!
Vanaf week 20 heb ik ook erge last van mijn buik en rug gehad. Ik had ook harde buiken. De VK kon er niks aan doen helaas. Het heeft geduurd tot vorige week. Heb een week lang helemaal niks gedaan, behalve eten douchen en aankleden. VERDER NIKS en ik kan er weer helemaal tegen aan.
Als ik jou was zou ik echt naar de VK bellen! Ik weet hoe vervelend het is..

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

Liefs
 
Hoe gaat ie nu?

Die rugklachten kunnen ook komen door verweking van de bekkenbanden... Je baby wordt zwaarder en je lichaam wordt weker door de hormonen. Als voorbereiding op de bevalling. Hier kun je veel last van hebben, zeker als je het veel belast. Dus neem wel je rust hoor anders kan het erger worden. En die harde buiken kunnen ook komen omdat je te druk bent. Sommige vrouwen hebben daar snel last van. Harde buiken zijn op zich niet erg maar je kunt ze wel voorkomen/verminderen door meer rust te nemen. Zolang je er niet meer dan 4 in een uur hebt en ze onregelmatig zijn.. hoef je je daar geen zorgen over te maken. het is alleen heel lastig!Weeën voel je onderin je buik! Een kramp die uit het niets op komt, steeds heftiger wordt en dan weer afneemt en helemaal verdwijnt. een harde buik is daar niet mee te vergelijken. Een harde buik kan wat gevoelig zijn maar niet zo dat je het bijna niet kan harden of het zelfs al weg moet puffen.

De gevoelige buik kan ook komen omdat het buikweefsel helemaal wordt opgerekt. ik had dat vaak rond mijn navel. alsof er een mes in werd gezet. en het was ook echt alleen mijn huid.

Misschien eens goed om te bedenken of je echt te druk bent of dat het toch indalen is. Ik vind het anders wel erg vroeg. Misschien denk je wel: ik ben helemaal niet te druk... ik doe net zoveel als anders... maar misschien is dat al teveel... in het laatste trimester moet je echt rustiger aan gaan doen. Even wat doen en dan weer een halfuur op de bank... of meer zitten tijdens je werk (ik weet niet wat je doet!).

Bel de vk maar wel voor de zekerheid.

sterkte ermee!
 
Net terug van de VK, in eerste instantie lijtk het op blaasontsteking. MOrgen even langs de huisarts voor wat extra onderzoeken. Mocht het geen blaasontsteking zijn moet ik volledig in de rust... Gelukkig was alles met de kleine helemaal goed! Een pak van mijn hart!
 
he meis, nou gelukikig is met de kleine goed, nu maar afwachten wat de huisarts zegt,

s6 ermee en hopenlijhk moet je geen bed rust want dat is niks.

liefs
 
Succes morgen! Hopelijk gewoon een blaasontsteking, daar kunnen ze iets aan doe. Volledig rust vond ik een stuk moeilijker ;)
Fijn dat met de kleine alles goed is!

Liefs
 
Terug
Bovenaan