Hej!
Oef, heftige vraag. Ik heb juist moeten pleiten voor géén pijnbestrijding! (Ja, wat je maar wilt he, ha,ha,ha). Hier in Zweden is het gewoon om in elk geval het lachgasapparaat aan te hebben staan, dit bedien je dan zelf vanuit je bed. Allerlei vormen van pijnbestrijding worden je aangeboden, accupunctuur bijv. ook. Daar onze jongens zonder pijnbestrijding zijn geboren, wilde ik Linde ook graag 'gewoon' laten komen en op Moeder Natuur vertrouwen. Als ik het niet zou trekken zou ik altijd nog aan de acup.-lachgas kunnen. De ruggenprik wilde ik zowiezo niet. Ik was juist zo blij, dat het medische vd zwangerschap eraf was, omdat ik aanvankelijk een keizersnee kon verwachten (stuitligging Linde). Toen ze eenmaal zelf gedraaid was, werd alles een normaal verhaal, dus ik wilde de bevalling daarom ook normaal laten verlopen als er geen complicaties waren uiteraard. Dus.... ik sta in de archieven als een zeldzaam exemplaar zonder pijnbestrijding. je wordt hier dan als held gezien, maar zo voel ik dat echt niet. Het deed vreselijk zeer, ik had nauwelijks op te vangen weeën en Linde bleef maar 'hoog' zitten. Al met al wel vlot verlopen en na 6 uur pijn was ze er in 1 minuut persen..... oef.... wel erge naweeën gehad, vreselijk zelfs. Daar had ik graag iets voor willen hebben, maar ja, oen die ik was, ik durfde er 's nachts niet om te vragen..... dus ik kreeg fijntjes op mijn mieter de volgende morgen ha,ha,ha. Meteen een warmtekussen gekregen, zalig!!! Maar ach, alles is goed gegaan en we zijn alweer een half jaartje verder bijna!!! Liefs Pippi