pijnbestrijding en bevallen

A

Anoniem

Guest
wie weet er wat meer over pijnbestrijding bij de bevalling. je hoort altijd dat ze er in Nederland erg moeilijk over doen.

Hoi, ik hoor daar verschillende verhalen over. Maar volgens mij doen ze het niet zomaar. Zelf wil ik geen pijnbestrijding. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe de bevalling gaat!

Liefs Suus

hoi!

Bij mijn tweede bevalling heb ik pijnbestrijding gehad, maar alleen omdat dat een hele heftige bevalling was. Mijn eerste bevalling duurde heel lang maar omdat de
weeën normaal verliepen en er verder niks aan de hand was heb ik niks
gekregen.
Bij dit kindje hoop ik eindelijk thuis te bevallen en dat betekent ook geen pijn bestrijding.
Het is dus zeker niet standaard in Nederland. Misschien kun je dat
met je verloskundige bespreken?!
succes

liefs Daan

Hallo,

Ik ben 3,5 week geleden bevallen van mijn tweede kindje en doordat ik weeopwekkers kreeg, kreeg ik een weeenstorm. Daarbij had mijn zoon het  moeilijk (zakken hartslag)  Bij mijn ziekenhuis deden ze er niet moeilijk over en ik kreeg een ruggenprik, ze adviseerden het zelfs omdat mijn zoon het moeilijk had. Ik denk dat het per ziekenhuis verschillend is.

Groetjes Suzan

Hallo,
Het verschilt per ziekenhuis. In Tilburg doen ze erg moeilijk over pijnbestrijding, terwijl Breda daar wat makkelijker in is.
In nederland kun je bewijs van spreken in de meest absurde manier bevallen, maar als je het woord pijnbestrijding laat vallen, dan is er niemand thuis! Maar goed, we moeten het er mee doen......
Groetjes, Yoeke

Ik kreeg het zelfs aangeboden in het ziekenhuis toen ze me aan de weeenopwekkers wilden zetten. Ik was al wel een tijdje bezig toen en de pethadine hielp me erg goed ontspannen waardoor de ontsluiting lekker snel ging (in vergelijking met ervoor). Maar ik heb wel het idee dat als je een gewone, niet langdurige bevalling hebt, het niet echt nodig is. Kijk eerst maar eens hoe het gaat.
Ingeborg

Hallo,

Als je nu al weet dat je pijnbestrijding wilt hebben moet je praten als brugman, hun overtuigen waarom.
Daarnaast is de kans groter dat je bij 3 cm ontsluiting nog pijnbestrijding krijgt dan bij 8 cm.
Ze hebben het liever niet omdat je het kindje hier ook mee beinvloed. Die wordt dan suf en is het moeilijker in de gaten te houden of het goed gaat met je kindje.
Let op als je een ruggeprik wil val je onder de gynacoloog en kun je niet meer thuis bevallen.

Dit is wat ons verteld is tijdens de cursus samen bevallen.

Groet jmak

Ik wil geen pijnbestrijding omdat bij een natuurlijk "normale" bevalling dit ook niet echt nodig is (bij weeenopwekkers e.d. vind ik dat een speciale bevalling)

De pijn heeft nu eenmaal een functie en dat hoort gewoon bij een bevalling, een miljoen vrouwen hebben het voor je gedaan dus lijkt mij dat ik het ook wel kan (als alles volgens plan gaat natuurlijk) ik denk inderdaad als je TE lang bezig bent, je uitgeput raakt en zeker als je baby teveel stress hebt dat het een goede oplossing kan zijn maar dat moet je niet als standaard zien.

Terug
Bovenaan