Pijnbestrijding of toch maar niet?

Ik heb al een bevalling acher de rug, alleen was dat een zwangerschaps afbreking. Ik weet nog dat ik dacht: dat doe ik wel ff zonder ruggenprik, nou ik weet, na 20 minuten nadat de bevalling werd ingeleid zat ik al te schreeuwen om de ruggenprik, ik voelde me even een "mietje". Maar echt, het kan ook gewoon zeer doen. Ik heb bewondering voor de mensen die het zonder doen, maar ik heb snel behoorlijke pijn in mijn baarmoeder als daar wat mee aan de hand is (lees: snel zwanger wegens eisprong voelen) dus ben een beetje gevoelig.

De pijn is voor iedereen denk anders, net zoals de zwangerschap. Ik wil het proberen zonder ruggenprik maar als het gewoon niet gaat en die kans is er, dan neem ik hem ook, om het toch wat prettiger te maken. Dat mensen er voor kiezen het niet te doen, ook prima.

Gr.

quote: s77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2008 21:44:55'));

hoi, ik heb tijdens de curretage na m'n miskraam een ruggeprik gehad. heb hier geen pijn aan gehad ofzo, maar m'n benen waren dus verlamd... nu vraag ik me al tijden af hoe dat dan moet tijdens je bevalling, als je dus je benen niet zelf kunt bewegen...dat is toch geen doen?? of is het een minder sterke prik van die ik heb gehad ofzo?
groetjes sabine

Hallo,

Als je moet gaan persen dan wordt de ruggeprik uitgezet en is het gevoel ook snel weer terug!!
Maar idd als hij aanstaat kan je niet lopen of iets! Maar in het ziekenhuis moet je vaak toch op bed blijven liggen.

Terug
Bovenaan