Pijnbestrijding: Ruggenprik of Morfine pomp

Olla girls.

Vandaag gesprek gehad met VK over pijnbestrijding. En ik zou graag jullie ervaringen willen weten.
Welke had je?
Wat vond je ervan?
Bijwerkingen?
Heb je allebei gehad? Welke vond je beter?
Ervaring met Tens apparaat?

Brand maar los ☺️
 
Ik heb uiteindelijk een ruggenprik gehad, dit had vooraf niet mijn voorkeur (überhaupt geen pijnbestrijding, wilde het liefst een badbevalling ivm bekkeninstabiliteit, maarja je hebt er vrij weinig over te zeggen uiteindelijk ?) maar het was de enige optie omdat morfine maar kort werkt (max. 4 uur) en de verwachting was dat de bevalling nog lang zou duren (was inderdaad ook zo achteraf).
Ondanks dat ik niet volledig verdoofd was (rechts wel volledig, linkerkant niet), heb ik het als heel prettig ervaren. De pijn was veel beter te verdragen zo.
Je kan je benen gewoon bewegen (je kan niet lopen of iets en de meeste kracht is er wel uit) maar bewegen in bed kon ik gelukkig nog wel.

Naderhand geen bijwerkingen gehad en hij was vlug uitgewerkt. ☺️


 
ik heb na 20 uur weeen een ruggenprik gehad, die verlichting van een paar uur was héél fijn en zou ik in een zelfde situatie zo weer doen! In de uren na de ruggenprik heb ik echt kunnen bijtanken aan energie, wat kunnen eten en zelfs even mijn ogen kunnen sluiten. Mijn dochter bleek een sterrenkijker, hierdoor zorgden hele heftige weeenstormen voor geen/amper ontsluiting.  
 
Ik wilde liever geen ruggenprik en m'n man vond het ook maar eng idee. Maar moest uiteindelijk ingeleid worden en kreeg een weeenstorm en intussen ook nog overgeven...en toen nog maar op 3cm ontsluiting zitten! Dus toen had ik zoiets van ik wil sterkste spul wat er is en tja dat is ruggenprik. Ik ben zooo blij dat ik dat heb gedaan! Hij zat beetje scheef blijkbaar want voelde rechtsonder in mn buik nog beetje pijn, maar was wereld van verschil met wat ik eerst voelde. Het was echt een verademing. Ik heb er geen bijwerkingen van gehad trouwens...Succes nog met de verdere zwangerschap en de bevalling!
 
Ik had ze allebij gehad morfhine pomp kreeg ik tot ik ruggenprik kreeg, 2 uur lang het pompje ik voelde nog wel pijn. Met ruggenprik had jk geen pijn. Meer, als ik weer ooit ga bevallen dan kies ik weer voor ruggenprik.
 
- tens: deed hier helemaal niets. Ik vond het alleen maar irritant. Maar 5 min gebruikt.
- lachgas: geen succes, ik ging er van hyperventileren, werd mega draaierig én het deed onvoldoende voor mijn rugweeen.
- fentanylpomp: was het fijnste, kon ik zelf een dosis toedienen als ik het nodig had en werd lekker snel aangesloten. Haalde niet alle pijn weg maar gaf me wel controle.

2 bevallingen . Beiden te vlot om voor een ruggenprik te gaan. Beide keren goed te doen totdat ik rugweeen kreeg. Toen om pijnstilling gevraagd
 
Ik heb bij mijn 1e bevalling de ruggenprik gehad en de 2e een morfine pomp.
Ik wilde heel graag een ruggenprik alleen ging het daar de2e keer te snel voor .
Voordeel van een morfine pomp is dat het heerlijk is ik amper nog weeen voelde  en je snel hersteld en bij een ruggenprik het allemaal wat langer duurt je moet zelf kunne plassen daarna weer en weer lopen etc z'n morfine pomp zetten ze uit voor je gaat persen omdat de baby alert moet zijn met huilen als die eruit is.
Maar een ruggenprik is wel echt hemels hoor ik kon echt even bijkomen tot ik moest gaan persen 
Nadeel van de morfine pomp vond ik dat je de pers weeën goed voelt waar ik echt van schrok. Omdat ik die met de ruggeprik nauwelijk heb gevoeld. 
Wij zijn nu bezig voor een 3e.ik zou als het kan weer kiezen voor een ruggenprik 
Succes 
 
Ik heb een ruggenprik gehad. Omdat het uiteindelijk een spoedkeizersnede werd was ik heel blij met die keuze want anders had ik op dat moment alsnog een Ruggeprik gemoeten en waren die uren zonder voor niks geweest ?
 
Terug
Bovenaan