Pijnbestrijding.

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Willen jullie pijnbestrijding of niet of heb je zoiets van, ik zie het wel.
Ik had bij mijn eerste een prik in mijn been maar heb nu al besloten dat ik bij de tweede een ruggeprik wil.
(U voelt niets, haha lijkt me heerlijk!!!)

Ik ben best kleinzerig van me zelf en dit is ook mijn eerste zwangerschap dus ook bang voor het onbekende. Ik wil wel pijnbestrijding daarom wil ik ook in het ziekenhuis bevallen.

Ik kreeg bij de 1e een ruggeprik, na lang zeuren is inmiddels ruim 4 jaar geleden, ze zijn nu soepeler hoorde ik, ik heb eht al aangegeven dat ik weer een ruggeprik wil, puur nu voor de angst want ik weet wat er komen gaat en als ik dat al weet dan ben ik een stukje gerustgesteld.

u voelt niets, hahaha, alleen emt persen moest ik het zelf doen zonder de verdoving.

ik heb bij de eerste de keus gekregen tussen ruggeprik en een prik in het been. vanwege een weeenstorm vanaf het begin. alleen heb ik de keus niet kunnen maken omdat het ineens heel snel ging en ik dus persweeen kreeg.
uiteindelijk is het een keizersnee geworden en toen vond ik de ruggeprik heerlijk.
maar ik wil het nu weer zonder proberen. en dan zien we wel

Ik sta in tweestrijd. Ik ben kleinzerig en bang voor onbekende zaken en heb een kleine hoeveelheid energie.....

Maar, de ruggeprik is voor mij ook onbekend en doodeng aangezien er een naald in mijn rug wordt gestoken en naar ik begreep ook niet oppervlakkig.
Ben voor beide erg bang, ik ben zelfs in staat dat als ik een keizersnee zou moeten krijgen volledig onder zeil te willen.... Daar ga ik dan wel voor vechten.

Kortom heel moeilijk en ik weet het echt niet.

Ik had vtv aangegeven geen pij bestrijding te willen. Moest het zo ook wel kunnen vond ik... Ik werd echter ingeleid, binnen een uur van niks naar weeën zonder tussen pozen. Dat gaat vlot dacht ik nog... Na 4 uren onafgebroken weeenstorm en overgeven bleek ik nog maar op 2 cm te zitten. Ik kon me ook nauwelijks bewegen, door m'n bekkeninstabiliteit en het feit dat ik met 2 banden om m'n buik, infuus in m'n hand en draadje op hoofdje van m'n zoontje( die bij elke beweging losschoot en weer opnieuw vastgeschroefd moest worden op z'n hoofdje) pfff toen heb ik wel gevraagd om een ruggeprik. Ze deden hier niet moeilijk over, t duurde voor m'n gevoel alleen een eeuwigheid voor hij daadwerkelijk gezet kon worden, t was nogal druk.

Het zetten van de ruggeprik heb ik niet gevoeld, stond in geen verhouding met de weeën pijn. Daarna voelde ik me de gelukkigste vrouw op aarde haha, ik bleeef de anestesist maar bedanken ;-))

Mocht de situatie deze x weer vergelijkbaar zijn, dus inleiden en geen kant op kunnen zou ik misschien wel weer om een ruggeprik vragen. Maar het liefst zou ik een zo natuurlijk mogelijke bevalling willen... Gewoon met alles er op en er aan.

De ruggeprik was al een poosje uitgezet, ik had ook wel weer redelijk wat gevoel, maar ik heb geen persweeen gehad. Moest gewoon maar gaan persen, want we kregen koorts ( bleek achteraf bijwerking van ruggeprik, maar dat weet je op dat moment niet zeker, dus kiezen ze voor de veiligste weg en dat is zsm geboren laten worden) ik weet nog dat, dat zo vreemd was, ik had het gevoel dat ik maar gewoon wat deed... Heel raar.

Maar goed, als jouw gevoel nu al zegt dat je liever pijnbestrijding wilt zou ik het duidelijk aangeven bij je vk of gyn. Dan is dat maar bekend en duidelijk... Heb het idee dat, net als met de keuze voor borst-
of flesvoeding, je maar t beste heel duidelijk kunt zijn, anders word je al snel in een richting gepraat die je misschien niet gewild had...

Terug
Bovenaan