Pijnbestrijding.

ook ik heb niks gevoeld van de ruggenprik. terwijl ze er 5 keer over gedaan hebben. bij mij deden ze het iedere keer als ik een perswee had, en die voelen veel erger aan.

maar inderdaad als jij al weet dat je het wil gewoon meteen aangeven. dan heb je dat vast gehad en moet je niet zo als ik had tijdens de weeen erover nadenken, want kan je zeggen dat is geen succes.

ik weet het nog niet ik zie wel hoe het loopt ik ben ook best kleinzerig met m,n zoontje was het een spoedkeizersnedegelukkig met ruggeprik die prik is geen pretje als je midden in je weeen zit maar als dat achter de rug is is het erg byzonder om dat mee te maken zou dus echt niet voor volledige narcose kiezen of het moet echt niet anders kunnen maar ik hoop nu op een gewone bevalling

Ik had er nog helemaal niet zo over nagedacht eigenlijk. Maar ik denk dat ik het liever gewoon op me af laat komen en mocht ik het tzt nodig vinden, dan hoop ik dat ze me er snel mee kunnen helpen. Het liefst wil ik een natuurlijk mogelijke bevalling.

Tja, de pijn vergeet je.... (is echt zo, je lichaam onthoud geen pijn.) Het deed zeer maar hoeveel weet ik niet meer. Zal straks allemaal wel weer terugkomen ;)!! Ik ben tijdens mijn bevalling heel erg in paniek geraakt. Ik heb een prik in mijn been gekozen en kon daarna geen ruggeprik meer krijgen. Aangezien die prik in je been op een moment uitwerkt en een ruggeprik blijft kies ik daar nu voor! Nu het zekere voor het onzekere. Maar iedere bevalling is anders en elke vrouw is anders en ervaart pijn anders!!

Ik weet nog dat ik enorme pijn had bij de bevAlling van mijn eerste.(thuis bevallen) Maar die was ik na de bevalling echt meteen weer vergeten. De bevAlling duurde in totaal 11 uur waarvan 8 uur heftige weeen maar ik zou bij mijn een tweede ook weer zonder pijnbestrijding bevallen denk ik. het is echt een proces geweest waar ik me aan overgegeven heb en natuurlijk heb ik gevloekt en getierd maar ik zou het zo weer doen. Als je je kindje eenmaal op je buik hebt liggen is niets anders meer van belang.

Ik heb een ruggeprik gehad bij de 3de en bij de eerste twee kinderen niet.
Oh wat was het een verademing die ruggeprik. Ik was zoooo bang voor de prik en heb daar niets van gevoeld! En die bevalling ging zo goed daarna, Ik zou het nooit meer anders doen terwijl ik bij de eerste twee zoveel pijn heb gehad en helaas was ik het niet zomaar vergeten!
Succes

Tenzij om de een of andere reden noodzakelijk beval ik zonder ruggenprik; vraag me niet waarom ik ben daar panisch voor; bevallen; tsja, het doet zeer; ik zal de laatste zijn om te zeggen van niet; maar heb het 3x eerder zonder welke pijnbestrijding dan ook overleefd; dus ik ga er voor t gemak maar gewoon van uit dat het me nu ook wel zal lukken.
Maar nogmaals; tenzij om een of andere reden dat t noodzakelijk word natuurlijk dan word het een ander verhaal.

Mijn ervaring van de eerste is dat het moeilijk vooraf te bepalen is. Ik had bedacht dat ik het wel zonder pijnbestrijding zou redden, maar ten eerste moest de bevalling al ingeleid worden, en ten tweede ging het allemaal niet soepel, waardoor ik eerst nog pethidine heb gehad en later alsnog een epidurale ruggenprik. Ik denk dat het helemaal afhankelijk is van hoe het gaat. Je kunt altijd aankijken hoe het gaat en er later alsnog om vragen als je dat graag wilt.

Terug
Bovenaan