pijnlijke borsten (biij borstvoeding)

Hoi hoi,

Ik geef borstvoeding en over het algemeen voelen mijn borsten bijna de hele dag blauw aan. 'S nachts lig ik nu altijd op m'n rug te slapen omdat op m'n zij liggen erg zeer doet.

Bij het voeden heb ik bij de rechterkant geen probleem, dat gaat relext en pijnloos. Bij de linkerkant doet het echter bestwel pijn en zit ik af en toe echt op m'n tandvlees te bijten.

De wijkverpleegkundige zei afgelopen maandag dat het waarschijnlijk kwam doordat ik zoveel melk heb en het 'vraag en aanbod' nog moet worden afgestemd op elkaar.

Heeft er iemand nog tips of adviezen tegen de pijnof wat hiermee te doen?

Pijn is niet goed..anders moet je eens met een lactatiekundige om advies bellen.. Die weten veeeeel meer dan een wijkverpleegkundige. Die weten van alles een beetje.

Kijk ook uit voor spruw, kan ook voor pijnlijke tepels en voor veel problemen zorgen.

Ik had er in het begin ook last van, maar dat kwam omdat de kleine meid de eerste dagen niet veel dronk. Nu drinkt ze goed en doen mijn borsten ook geen zeer meer. Als het blijft zou ik proberen af te kolven, dan weet je gelijk of het daaraan ligt.

Ik had (heb, soms) ook. Mij werd geadviseerd om vlak voor het voeden een goed warme washand op de borst te leggen en dan je kindje aanleggen. En goed masseren. Of de warme kraan er ophouden en dan ook goed masseren. Je moet uitkijken dat je geen harde plekken krijgt, want dat zou kunnen duiden op borstontsteking, daar zat ik bijna tegenaan. Door de adviezen was t bij mij binnen 2 dagen over!
Succes!

Idd ff checken of het geen spruw is..(dat kun je ook zien aan de tong van je beeb dan zitten daar witte bultjes op (witte aanslag is de ontwikkeling van het speeksel,dat dus niet).. Mij werd geadviseerd na het voeden met eigen melk de tepels insmeren, laten indrogen en klaar..werkt bij mij prima...
denk dat ff nakolven ook wel helpt
Succes

heb je al geprobeerd de bakerpositie [ rubyhouding ]te doen tijdens de borstvoeding ik had eerst ook last van de zijkanten heb toen vaak aangelegt als bakerpositie en tegelijk de borst aan de zijkant gemasseerd zodat de bultjes weggingen.
gr

Spruw was het niet. Ze advieseerde me ook om juist niet te kolven voor/na het drinken omdat m'n lichaam dan nog meer melk gaat aanmaken.
Melk uitsmeren en aan de lucht laten drogen doe ik al, ook de rugbyhouding probeer ik af en toe te gebruiken.

Warm washandje voor voeding ga ik nu proberen, ik heb er nu af en toe een koude op ter verlichting. Hopelijk helpt dit misschien!

Bedankt voor alle tips/adviezen!

Terug
Bovenaan