pijnlijke borsten (biij borstvoeding)

Ik zou dan toch een lactatiekundige bellen..soms kan eenmalig helemaal leegkolven en daarna volgens een schema elke drie uur 1 borst aanbieden (maar heel precies weet ik het niet) helpen om de boel weer op regel te krijgen als je teveel..

Hier een deskundige op het gebied van overproductie

Helaas heb ik moeten stoppen vanwege teveel aan borstvoeding
In het ziekenhuis hebben twee voedingen min. Dochter niet gebracht dus daarmee ben ik begonnen met vol lopen daarnaast maak ik waarschijnlijk een stofje aan wat de voeding niet afstemd maar blijft aanmaken

Van cup maat kleine b naar enorme dd strak en vol

Tips
Koelen met cold pack na voeding
Warmen voor voeding met warme washandjes
Witte kool bladeren ( kneuzen en tussen je borst en bh ) het helpt echt !
Of kwark smeren

Daarnaast kolven kan maar dan blijft je lichaam extra aanmaken dus probeer dat zo weinig mogelijk

Je kleintje in een andere houding ( rubgy) helpt ook om te zorgen dat je borst anders leeg gedronken wordt

De lactatie deskundige kan je ook helpen daar zijn ze voor het nog namelijk geen pijn doen
Gevoelig mag

Succes!!

Ik heb de eerste paar weken pijnlijke borsten gehad (ik ben in aug van de 3e bevallen en heb dit bij de 1e 2 niet gehad). Ik heb uiteindelijk voor het voeden mijn borsten verwarmd met een kersenpittenkussen en tijdens het drinken mijn borsten licht gemasseerd op de pijnlijke plekken. Na afloop koelen met kwark helpt idd ook goed. Let wel goed op dat je geen borstonsteking krijgt! Ik heb 2 weken verhoging gehad en zat er dus tegenaan, maar bij mij heeft wat ik net schreef geholpen en daarna was zowel de pijn als de verhoging weg. Omdat ik bij de 2e wel een borstontsteking heb gehad en ik nu bang was dat ik het weer zou krijgen, kolfde ik 1 keer per dag (onder de douche met een handkolf) mijn borsten nog even goed leeg nadat Annelot gedronken had. Er kwam dan niet veel meer, maar dan wist ik wel zeker dat er niets achter bleef. Succes!

Terug
Bovenaan