Pijnlijke borsten door stoppen met borstvoeding

Afgelopen donderdag heb ik mijn laatste borstvoeding gegeven.
Lijkt of mijn borsten met de dag groter en harder worden.Zijn nu ook zeer gevoelig.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt
 
Hoi

Hoe snel heb je afgebouwd? Er wordt geadviseerd om 1 voeding te laten vallen, en dan een week te wachten voor je weer een voeding laat vallen. Als je toch erge last krijgt van stuwing oid, dan kun je beter even wachten met de volgende voeding te laten vallen totdat dat over is.

De laatste voeding moet je ook rustig afbouwen. Bijvoorbeeld eerst om de dag die voeding geven, dat een poosje aankijken, en dan 2 dagen ertussen laten, dan 3 enz.

Als je ineenkeer stopt met borstvoeding, heb je grote kans op een borstontsteking!

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, ik ben misschien een beetje wazig door chronisch slaapgebrek
Mocht het niet duidelijk zijn, gewoon een gil geven hoor!

Succes!
Eleanor
 
Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Heb het waarschijnlijk niet duidelijk uitgelegd maar ben al helemaal gestopt met de borstvoeding.
Heb het volgens mij wel goed afgebouwd,elke stap 4dagen.
Lijkt ook wel of het met het uur pijnlijker wordt.Heb volgens mij geen ontstekking want zijn niet warm of rood en heb geen koorts.
Wil alleen weten of er iets is om het te verzachten.

Groetjes
 
Hoi

Heb je die laatste voeding ook langzaam afgebouwd?

Ik denk dat het goed is om er toch nog eens voor te zorgen dat je borsten goed leeg zijn, door je kindje aan te leggen, of te kolven.

Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.borstvoedingsforum.nl daar kun je een hoop info vinden over afbouwen, en je kunt er zelf natuurlijk oko je vragen stellen.

Groetjes
Eleanor
 
Hoi hoi,
ik heb geen borstvoeding gegeven maar de bevalling,na een dag of 3 begonnen mijn borsten ook,vreselijk ,pijnlijk,ieder uur erger,`s nachts kon ik alleen rechtop in bed,huilen van pijn op gegeven moment,heb toen met zo een cool compres gekoeld dat verlichte wat.Het duurde 3 volle dagen en toen werd minder.Ik zou zeggen koelen....
Ik weet wat je voelt,vreselijke pijn.
Groetjes Gaby.
 
hoi,

ik had het ook heel erg dat ik last had van mijn borsten.
had ook pijnlijke schijven in mijn borsten.
ben er toen ook voor naar de dokter geweest.
assistente zei toen dat ik het kon proberen om het weg te masseren onder de warme douche, dat lukte niet.
en de dokter zelf zei dat als dat niet lukte dan ik nog een x moest gaan kolven.
dat heb ik nog een paar x gedaan.
en na een paar dagen waren die pijnlijke schijven weg.
heb toen 1 x in de twee of drie dagen nog een x gekolfd.
en op een gegeven moment bleef de borstvoeding weg.

smonie.
 
Een strakke sporttop dragen en een aantal dagen zo weinig mogelijk drinken.
Ik ben na een heftige borstontsteking in ene gestopt met borstvoeden. Gewoonweg omdat ik zo ziek was dat ik mijn bed niet uit kon, Had 41 graden koorts met koortsstuipen, stond te wankelen op mijn benen en was bang om flauw te vallen. En mijn borst deed zo zeer dat ik het niet meer aan kon om te kolven. Onze zoon was zelf een borstweigeraar.

Het advies om maximaal 1 glas water per dag te drinken kwam van de dokter. De borstvoeding stopte wel snel.

Succes.
 
Je schreef al in september, dus als het goed is, zul je er nu geen last meer van hebben. Maar misschien voor iemand anders: ik heb het zelf niet gebruikt, maar mijn moeder had het er later over dat ze had gehoord dat je via een huisarts druppeltjes tegen de pijn zou kunnen krijgen. Ik heb zelf ook erg veel last gehad van de pijn en wist toen niet echt iets er tegen te doen. Maar later hoorde mijn moeder dus dat er druppeltjes voor zijn.
 
Terug
Bovenaan