Pijnlijke harde buiken!

Iemand ervaring met extreem pijnlijke harde buiken? Ik had ze dus zaterdag ochtend. Zo erg, ik moest er gewoon van huilen terwijl ik best wel tegen een pijntje kan. Maar dit was gewoon niet te harden. Had verloskundige gebeld. Die zei dat ik maar moest afwachten. Daar baalde ik wel wat van, heb na dat telefoontje echt nog een paar harde buiken weg moeten puffen. Leken wel weeen.
Maar ja, nu valt t gelukkig allemaal wel weer mee. Heb deze zwangerschap wel veel meer last daarvan als met de eerste. Toen had ik ze eigenlijk bijna nooit en nu moet ik bij elke beweging uitkijken dat ik ze niet krijg!

Ik heb ook last van harde buiken soms wel een paar keer per uur, al zijn ze bij mij niet zo pijnlijk als jij ze beschrijft. Wat ik heb begrepen is dat je je geen zorgen hoeft te maken als ze redelijk snel weer wegtrekken, wat bij mij gelukkig ook wel steeds zo is. Het is wel een teken dat je misschien te druk bent en het iets rustiger aan moet doen?

Wat vervelend zeg! Waren het geen voorweeen dan? Of indalingsweeen? Geen idee hoor, maar ik wist niet dat harde buiken zo pijnlijk konden zijn. Ik heb er zelf gelukkig nog niet zo vaak last van. Succes!

Vervelend Roos, lijkt me heel naar.
Heb er zelf geen last van, maar op cursus gaf de cursusgever de volgende tips.

1. Doe alles langzaam
2. Adem diep in door je neus, bol je buik en adem weer rustig uit.
3. Ga douchen en zet de straal op je buik
4. Laat je masseren.

Hopelijk heb je er iets aan, sterkte!!

Hey Roos,

Ik heb er ook last van. Wat kunnen die dingen zeer doen en dan krijg je er gratis steken onderin bij.
Soms puf ik me een eind in de rondte.
En ja, soms laat ik er echt wel een traantje om..... en ook ik kan veel pijn hebben.
Rust nemen, warme kruik, warme douche en puffen is het enigste wat helpt.
Als je twijfelt gewoon de VK bellen he.....
sterkte!

x

Hallo Roos

ik ben een juni mama.
Ik heb heel veel last van harde buiken gehad vanaf 22weken zwangerschap. Ik werkte toen 24uur in de thuiszorg als huishoudelijke hulp. Nadat ik zo een last kreeg van de pijnlijke harde buiken ben ik minder moeten gaan werken. En veel rust houden. En dit hielp erg goed. En idd warme kruik warm douche help ook echt. En neem echt je rust en weet niet hoelang je er last van hebt maar het kan zijn dat je te veel hooi op je vork neemt. De ene kan meer doen dan de andere tijdens de zwangerschap.

Suc6 hoop dat de pijnlijke harde buiken gauw af nemen want ik weet zelf wat het is en heb er echt veel last van gehad.

Groetjess Cindy

Jeps ik ken het maar al te goed.Ik heb het bij de eerste helemaal niet gehad,erge voorweeen of harde buiken..bij deze ook baby wel.Vervelend zijn ze.Ik heb ook al een aantal x onder de douche ze weg moeten puffen..Het is gewoon afwachten en een goede heette douche helpt goed..bij mij wel in elk geval.succes!
liefs nice

Terug
Bovenaan