pijnlijke tepel........scheurtjes/kloofjes?

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-08-2007 13:02:30'));

Nou, ik ben vanmorgen bij de dokter geweest. Was een vrouw, gelukkig. Ze zei dat het geen infectie was. Maar dat de tepels zich nu voorbereiden op het geven van bv.

Nu heeft ze me een zalfje voorgeschreven, dactarin. Maar nu ben ik er weer huiverig voor om dit te gaan gebruiken, omdat ik bang ben dat ik het alleen maar erger maak.   Muts ben ik toch ook.

Wat vinden jullie? Moet ik dit erop gaan smeren?

Hoi,

Je bent absoluut geen muts hoor, ik denk dat het heel goed is om bewust met medicatie om te gaan. Het is aan te raden om toch nog even contact met je huisarts op te nemen en om een toelichting te vragen.  Ze heeft vastgesteld dat het geen infectie was, maar Dactarin is een middel dat wordt gebruikt om een schimmelinfectie te behandelen. Vervolgens kun je afhankelijk van de diagnose zelf beslissen of je wel of niet wilt gaan smeren.
Volgens mij wordt dit middel in verschillende vormen verstrekt: een zalf, een suspensie en een creme. Van de eerste twee kunnen je tepels gevoelig/week worden, de creme is wat dat betreft milder. Als je toch wilt gaan smeren, zou dat een extra aandachtspunt kunnen zijn.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Yvonne, ik ga zo even naar de apotheek om het op te halen, en dan weet ik of ik nou zalf heb, of dat andere. Ga morgenochtend nog maar eens bellen hoe dit nu zit...

Want als het geen infectie is, hoef ik er volgens mij ook niks op te smeren.. Dan kan ik ze misschien beter even met rust laten.

Terug
Bovenaan