Pijnstilling

Ik las bij een ander topic over pijnstilling en nu ben ik eigenlijk wel erg nieuwsgierig wie er allemaal pijnstilling heeft gehad bij de bevalling en wat vond je ervan?

Ik moest in het ziekenhuis bevallen aangezien ik ver 42.3 dagen zwanger was. Ze hebben toen een vetertje (hetzelfde als de gel) ingebracht en daarop is de bevalling begonnen. Ik had meteen een weeenstorm van om de minuut. Hiervoor had ik nog nooit een wee gehad. Dus wist niet wat ik kon verwachten. Dus ik heb toen gevraagd om pijnstilling en kreeg toen ik 4 of 5 cm ontsluiting had een injectie met Pethidine in mijn bovenbeen en ben ze daar nog altijd erg dankbaar voor. Door die injectie sliep ik tussen de weeen door en voelde ik alleen het topje van de wee. Dus mocht ik ook weer zwanger worden, dan wil ik weer in het ziekenhuis bevallen en dan alleen al om de pijnstilling.

Hoe was het bij jullie?

hoi,

ik had er bewust voor gekozen om thuis te bevallen en ik wist dus dat pijnstilling niet mogelijk was.
Ik heb net als jij en weeënstorm gehad maar dan spontaan. Vanuit het niets heb ik alle rugweeen achter elkaar gehad zonder pauze. Op dat moment dacht ik dat ik dood ging, maar in 2,5 uur was het ''gepiept''. Een petidin prik zou bij mijn gwerkt hebben als de baby al geboren was denk ik :)
Ik zou ok niet geweten hebben hoe ik naar het ziekhuis had moeten gaan.
Ik ben bang voor een volgende bevalling, maar ik zou toch weer thuis willen bevallen, zonder pijnstilling dus. (dat zeg ik nu, toen dacht   ik er wel anders over!)

groeten Elke

hallo,

Ik was niet echt een voorstander van pijnstilling, ik vond eigenlijk dat het prima zonder moest kunnen. Maar na 16 uur weeen en maar 2,5 cm ontsluiting heb ik echt gesmeekt om pijnstilling. Inmiddels was ik in het ziekenhuis, gelukkig kreeg ik een pethedine prik in mijn been. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt vond dat het heel erg hielp. Ik vond de weeen nogsteeds heel heftig, dus denk ik steeds: zou het nog erger geweest zijn zonder die prik???? Wat ik wel prettig vond was dat ik tusssen de weeen door beter kon ontspannen, en soms zelfs even van de wereld was.

Ik moet wel ook zeggen dat ik van de eerste paar uur na de bevalling niets meer weet, denk zelf dat het door de prik komt. Is allemaal een beetje aan me voorbij gegaan.

Maar goed ik zeg dus niet meer dat ik pijnstilling maar onzin vind en ben blij dat het bestaat.

Carina

hoi hoi

ik liep al een week in het zh vanwege weinig vruchtwater. moest iedere dag een uur aan de ctg. ze zouden op vrijdag gaan kijken hoe het er voor stond en evt. gaan iinleiden.
de weeen kwamen 's nachts al spontaan. in het zh hebben ze toch een infuus gegeven om het iets sneller te laten verlopen. m.a.g een weeenstorm in buik benen en rug. om half 11 kwamen ze dat ik over pijnstilling na moest denken wat ik  wou  ( dat gaat ook echt met zoveel weeen) en dat ze die dan om half 1 zouden geven, maar om kwart over 12 riep ik al ik moet persen. had dus ook 10cm ontsluiting. toen mocht ik ook geen pijnstilling meer hebben ( en had er ook niet over nagedacht) uiteindelijk is het een keizersnee geworden want linsey was een sterrenkijker en bleef achter mijn bot hangen met haar neusje. dus toen had ik pijnstilling zat, en was er heel blij om na anderhalf uur persen en hevige persweeen.

groetjes danielle

fijne jaarwisseling

Hai vlindertjes,

Ik heb tijdens mijn bevalling geen pijnstilling gehad. Mijn bevalling verliep snel en zonder weeenstorm dus ik had het op dat moment niet nodig.
Ik weet echter wel het eea van pethidine als pijnstilling. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap ongeveer 40 spuiten van gehad ( lang verhaal, zal ik niet over uitwijden ). De eerste week kreeg ik een vrij hoge dosis en daar ontspant je lijf heel snel van. Binnen 10 minuten werkt het en kom je in een soort roes. De scherpte van de pijn gaat er vanaf. Het werkt 2 uur heel goed, daarna neemt de werking wat af en keert de pijn langzaam terug. Na een week werd de hoeveelheid steeds verminderd. Dan merk je dat je er vooral nog wat dizzy van wordt. Pethidine is een soort opiaat en je wordt er dus eigenlijk een beetje stoned van. Ik droomde er altijd heel raar op, hoorde stemmen en dat soort dingen. Maar dat was helemaal niet angstig ofzo hoor. Je ontspant gewoon heel makkelijk ( mits de dosis hoog genoeg is natuurlijk ).

Dus ik kan me goed voorstellen dat je in een weeenstorm voor pethidine kiest. Nadeel is dat het na een paar uur is uitgewerkt en wat als je dan nog lang moet? Volgens mij geven ze niet zomaar een tweede doses. Wat dat betreft is een ruggeprik mss handiger maar dat is weer meteen zo heftig he?

Na twee weken met voorweeen te hebben rond gelopen braken op een gegeven moment mijn vliezen en raar maar waar; de weeen hielden ook op.
Toen ben ik dus middels een infuus ingeleid. Ik was toen al zo uitgeput en na 3 uur heftige weeen en nog maar 2 cm. ontsluiting was een ruggeprik een verademing.
Ik kon ook kiezen voor pethidine maar vanuit het ziekenhuis werd me al aangeraden een ruggeprik te doen omdat het idd. na een paar uur uitgewerkt is, tja en dan???
Later op de dag heb ik een tweede ruggeprik gehad voor een keizersnee.
De dagen daarna was ik echt stoned gewoon. Op die foto's zie ik er echt niet uit.
Maar goed, ik was er op dat moment toch wel heel blij mee...

Hier ook na ongeveer 8 uur weeenstorm een pethidine injectie gehad, op dat moment was t wel even fijn maar achteraf voelde ik me zo laveloos!
Ik hing half naast mn bed en kon niet meer rechtop komen, zover van de wereld was ik!
Op de foto's van net na de geboorte ben ik net een lijk! De uren erna heb ik echt in een roes beleefd!
Dus ik doe het de volgende keer het liefste zonder pijnstilling maarja we zien wel!

Liefs L81

Terug
Bovenaan