pil of condoom

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

ik ben inmiddels alweer 8 maanden bezig om zwanger te rake van de 2e.
nu moet ik echter over 3 maanden onder het mes omdat ik vaak verkouden en zwaarademig ben.
nu heeft de kno-arts mij afgeraden om zwanger te worden.
dus ik wacht nu totdat ik weer ongi wordt en ga dan weer veilig vrijen :-0.
nu is het dus zo dat ik erg onregelmatig ongesteld ben en de pil dus eigenlijk niet zie zitten.
maar ook bij het condoom vind ik het niet fijn om te vrijen (het om doen en ik voel dan ook minder).
wat raden jullie mij aan? want daarna wil ik natuurlijk wel weer zo snel mogelijk zwanger worden.

Hoi mamavanesmee,

Misschien is de nuvaring dan iets voor je. Je brengt deze zelf in. Hij blijft dan voor drie weken zitten en dan haal je hem uit voor je 'stopweek'. Na die week zet je hem op dezelfde dag rond hetzelfde tijdstip terug. Deze zou net zo veilig zijn als de pil. hij geeft elke dag plaatselijk een hormoon af dat voorkomt dat je eisprong krijgt. Voordeel hiervan is dat je daarna niet hoeft te ontpillen.

Succes...

Groetjes M

Maar hoef je van de nuvaring dan niet te ontringen??? Haha... dan went je lichaam toch ook aan hormonen?

Waarom zou je de pil eigenlijk niet zien zitten als je onregelmatig bent? Dan kan het juist toch regelmaat geven? Of wordt je dan niet ongie in de stopweek?

Tja... je zou een spiraaltje kunnen nemen, maar zelf heb ik daar nooit een goed gevoel bij gehad. het is bewezen dat het abortief kan werken. en je kan er zwaardere menstruaties van krijgen.

Als het tijdelijk is dan zou ik gewoon een condoom gaan gebruiken. De pil heeft toch weer invloed op je lichaam, spiraal voor zo'n korte periode is neit handig, bij de nuvaring krijg je ook hormonen binnen. Dus als je slim bent zet je je zelf even over dat anti-condoom gevoel heen, want ik denk dat een condoom toch het handigste is als jij jouw lichaam niet wil beïnvloeden.

Succes met het nemen van je beslissing!

Hoi mamavanesmee,

Ik zou denk toch in die periode zelf de comdoom gebruiken. als je weer aan de pil gaat heb ik toch altijd het idee dat je lichaam weer moet "ontpillen" en als je na je operatie weer snel weer wilt proberen om zwanger te worden lijkt me dat het beste en het makkelijkste.

succes met je operatie en daarna.

groetjes

Hahah bloempje.... ontringen!!! hahahaha...

Als het goed heb je daar geen last van. De nuvaring geeft alleen plaatselijk het hormoon af net als bij een mirenaspiraal... Mij hebben ze hem destijds aangeraden aangezien we het liefst snel na de eerste weer een tweede kindje wilde... zij ( de vk) zei toen dat dit direct na het uithalen geen hormonen meer achterlaat. Daarom moet je hem ook stipt op tijd weer terug zetten omdat je anders al niet meer beschermd bent... Kan natuurlijk zijn dat zij dat mis heeft maar zo zij ze het iniedergeval tegen mij....

ps de eerste is inmiddels al weer 7,5 maand dus echt snel ging het niet . Heb 6 maanden bv gegeven en ben vooralsnog steeds niet ongesteld geweest....

Groetjes M

hoi hoi,

Zou zelf persoonlijk een condoom gebruiken... want om voor die korte tijd een spiraaltje te doen, of aan de pil te gaan... en dan ben je de eerste maand (geloof ik maar weet niet zeker) ook niet beschermd... zou het persoonlijk een hoop gedoe vinden.
Condoom is zo omgedaan... en er zijn toch ook allerlei standjes e.d. of gewoon het persoonlijke werk ;-) om alles beter te voelen?

Succes ermee, en sterkte voor je operatie.
groetjes Marina

ik zou zoiezo niet voor d epil gaan...... eerst moet hij dan tijd hebben om weer goed te werken en dan weer met ontzwangeren. maar eerlijk gezegt zou ik helemaal niet stoppen. je bent nu al 8 maanden bezig! ik zou er gewoon voor gaan.

hoi broertje of zusje,

ook mijn man zegt dat dus. we gaan gewoon verder met waar we nu mee bezig zijn en mocht ik dan toch zwanger worden dan even overleggen met de knoarts en dan anders maar een jaar uitstellen die operatie.
zeker ook omdat wij toch niet al te grote leeftijd verschil willen hebben tussen de kinderen (in de hoop dat ze dan wat aan elkaar hebben). esmee is nu namelijk alweer 19 maanden

Terug
Bovenaan