pil uit je lijf!

Ik lees hier nu een paar dagen mee op het forum omdat wij ook graag willen proberen om een kindje te krijgen. Nu ben ik benieuwd of iemand weet hoe lang het duurt voor de pil "uit je lichaam is" Of is dit bij iedereen heel verschillend. Ik heb +/- 7 jaar Marvelon geslikt. Af en toe hoor je ook dat mensen even een paar maanden wachten voor ze er voor gaan en andere zeggen weer dat het geen kwaad kan om meteen "voor het echie" te gaan. Wie o wie kan en wil mijn antwoord geven.....

Hoi Tika,
Het verschilt per persoon. Men raad wel aan een maand of drie te wachten om voor het echie te gaan. Bij mij heeft het een maand of 9 geduurd voor ikmijn eigen cyclus terug had en toen duurde het nog 2 maand voor ik zwanger was. Het lijk tlang, 9 manden, maar men zegt dat een jaar niet raar is voor het lukt.

Succes met zwanger worden..

Liefs Sas (10 weken zwanger)

Hoi Tika,
Ik zelf heb ruim tien jaar de pil geslikt. Ik ben naar de dokter geweest om te zeggen dat ik zwanger wilde worden. Hij rade mij aan om drie maanden te wachten maar puur omdat je dan in je eigen cyclus komt en zo beter weet waneer je uitgeteld zou zijn. Wij hadden besloten om inderdaad drie maanden te wachten maar na twee dagen hadden wa al iets van "als het lukt dan lukt het". Het kan dus geen kwaad het is misschien alleen wat moeilijker uitrekenen en als er echt nog teveel van de pil in je lichaam zit ben ik er van overtuigd dat het toch niet lukt. Heel veel plezier en succes met alles.
Groetjes, Ank

Hoi,

Volgens mijn informtatie kan het geen kwaad om meteen zwanger te worden. Maar zoals Ank zegt kan het wel een tijdje duren voordat je menstruatie weer op gang komt of regelmatig wordt.

Groetjes,

Gea

Okay, dus als ik het goed begrijp is het niet schadelijk voor je kindje als je meteen zou zwanger zou worden (kleine kans natuurlijk, maar je weet nooit) maar is het alleen om uit te rekenen wanneer je uitgerekend bent en dat makkelijker is als je je eigen cyclus weer hebt........

Hoi Tika,
Nu niks,je bent ongesteld geworden en dat is goed. In principe zou je nu al aan de "klus"kunnen voor een kindje. De pil is na 24 uur uit je lichaam(halfwaardetijd heet dat)Het kan wel zo zijn dat je lichaam moet wennen aan een nieuwe situatie(zonder pil) maar er zitten geen restjes pil in je lichaam. Het is inderdaad wel handig om nog een menstruatie af te wachten,dan weet je zeker dat het allemaal werkt.(in principe) Mijn vriendin is de tweede maand zwanger geworden en is pas bevallen van een gezonde zoon,dus ik zou zeggen,ga ervoor!
Succes liefs Esther

Terug
Bovenaan