Pil vergeten...

Hey ladies,

Afgelopen zaterdag (7 april) ben ik 's avonds vergeten de pil in te nemen. Dit was in mijn eerste week, want die zaterdag daarvoor (31 maart) heb ik weer de eerste pil genomen na mijn stopweek. Ik heb donderdag 5 april of vrijdag 6 april sex gehad (weet niet meer precies). Hoe groot is de kans dat ik zwanger kan zijn?

Ook kom ik best wel wat aan, gisteren woog ik 59,5 en vandaag ineens 60.5(!). En ik weeg me altijd 's ochtends nadat ik naar het toilet ben geweest.
Ik ben wel een maand geleden gestopt met roken, dus dat kan wel verklaren waarom ik een paar kilo aan ben gekomen. Heb ook wat pijn aan mijn borsten en m'n buik is opgeblazen. Maar ik heb wel vaker pijn aan mijn borsten.
Ook lijkt het alsof mijn tepelhof groter is geworden, maar dan kan ook mijn verbeelding zijn.

Hopelijk weet iemand hoe groot de kans is dat ik zwanger ben, ook met mijn 'kwaaltjes', en hoe het zit mijn gewichtstoename.

Alvast bedankt!
Stefanie.

Meestal heb je twee weken na je eerste menstruatie dag je ei... dan ben je op je vruchtbaarst... je moet ook even weten hoe je cyclus is... Het zou heel uitzonderlijk zijn als je zwanger bent dan zouden de zwemmers van je mannetje namelijk  1.5 week moeten rondzwemmen... en dat overleven ze vaak niet.

Ik neem aan dat dit geen drama is aangezien je aan pil bent?

Gr Miranda

Hoi stefanie

Ik weet wel als je in de eerste week na je ong (stopweek) je pil bent vergeten de kans groter kan zijn dat je zwanger kunt raken. Maar jij bent hem precies 1 week na de inamen hem bent vergeten. De kans daarop is veel kleiner. Ben je hem 2 a 3,4 dagen vergeten in de 1 week is de kans groter om zwanger te raken. De kwaaltjes waarover je hebt is nog geen zwangerschapskwaaltjes die krijg je in princiepe meestal rond dat je ong moet worden en daarna. Als je net zwanger bent krijg je nog geen last van deze verschijnselen. Dan zal ik nu ook al weten dat ik zwanger kan zijn.   Anders is het niet anders dan afwachten

Groetjes Sharine

Als ik het uitreken zou ik gister op mijn vruchtbaarst moeten zijn geweest. Maar als je aan de pil bent heb je toch geen ei-sprong?

Ik zelf zou heel graag van de pil af willen en proberen voor een kindje, maar mijn vriend wil nog even wachten. Grr...

Maar ja, nu kan ik helaas nog niet testen, pas als ik m'n nod heb...  En dat duurt nog tot eind april...

Nee dat heb je in princiepe niet. Maar lees maar eens in de bijsluiter van je pil. Als het goed is staat erbij wat je moet doen als je in week 1 en week 2 en week 3 je pil bent vergeten intenemen. Ik slikte marvelon en daar stond het in. Als ik in week 1 mijn pil was vergeten en ik had geslachtsgemeenschap gehad vlak voor die tijd dan moest ik kontact opnemen met je arts. Je hoort weleens dat mensen zwanger raken en dat ze slordig geweest waren met de pil, of ziek d.m.v overgeven en diaree. Dit vooral in de eerste week van je nieuwe strip.

Groetjes Sharine

Ik heb ook de bijsluiter van de pil gelezen, en ik loop inderdaad risico en moet rekening houden met mogelijke zwangerschap.
Maar volgens mij is de kans erg klein, omdat ik op de 7e dag de pil vergat.

Mij heeft de dokter eens gezegd als ik ze vergeten ben dat ik gewoon de volgende dag 1 's morgens en 1 's avonds moest nemen. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect als de morney after pil als je dat doet.
Ik weet niet of dit je helpt

groetjes

Terug
Bovenaan