Pindakaas en ei introduceren

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje is aanstaande vrijdag 6 maanden. Vanaf 4 maanden zijn we begonnen met oefenhapjes en sinds afgelopen week zijn we begonnen met het introduceren van brood. Dit eet hij allemaal heel goed. </p><p>Nu lees ik overal dat je het beste ook zo vroeg mogelijk kan beginnen met pindakaas en eieren te geven, alleen ik merk zelf dat ik niet zo goed weet hoe ik dit het beste kan geven. Ik heb weleens wat pindakaas op brood gedaan, maar dat plakte natuurlijk helemaal vast aan zijn gehemelte. We geven hem nu droog brood en doen dat dan in zijn wangzak.</p><p>Heeft iemand tips voor het introduceren van pindakaas en ei?</p>

Hoii ,

ik deed pindakaas op een lepeltje en deed dat in der mondje , en soms beetje door der fruithapje heen
en stukjes roerei! Ze snapte al snel dat ze moest kauwen erop 

succes

Wij geven hem 2 keer in de week een klein hapje pindakaas op een lepeltje. En ei geven we ook 2 keer per week maar dat meng ik dan door een hapje (gekookt). 

Hier ook een jongeman van 6.5 maand. 
Even een schemaatje van hem (waar CB erg tevreden over was)

tijden zijn allemaal +-
07.30 fles 180
10.00 vers fruit 1 A 2 stuks 
12.00 1 boterham met beleg (ik begon eerst met boter en dan in wat melk dopen, nu gewoon stukjes brood met vork geven) 
15.00 fles 150
17.30 groente (of wat wij eten of uit vriezer voorraadje)
19.00 fles 210 + rijstebloem
tussendoor wel is een lange vinger ofzo

ei laatst stukje gegeven maar snapte ie nog niet. Ga morgen roerbakei proberen. 
pindakaas doe ik gewoon op zijn brood (eerst toen met melk gedoopt en nu zonder) 100% pindakaas 

Ik ga dit ook binnenkort proberen. Mijn dochtertje is volgende week al 7 maanden dus ben misschien wat laat ermee... ben wel een beetje bang voor een heftige allergische reactie.. 
Oh en brood ook nog niet geprobeerd.. wel 1x een korstje maar beet ze gelijk een hap af met haar 2 tandjes?

Terug
Bovenaan