Pindakaas en ei introduceren

[quote quote=10282850]Ik ga dit ook binnenkort proberen. Mijn dochtertje is volgende week al 7 maanden dus ben misschien wat laat ermee… ben wel een beetje bang voor een heftige allergische reactie.. Oh en brood ook nog niet geprobeerd.. wel 1x een korstje maar beet ze gelijk een hap af met haar 2 tandjes?[/quote]
Ze raden aan voor 8 maanden dus je bent nog op tijd hoor! Allergische reactie wordt nooit de eerste keer dat je iets geeft getriggerd. Als je paar keer per week een klein beetje geeft verminder je de kans op voedselallergiën in het algemeen! Niet alleen voor pinda's/noten!

Hoi! Ik ben met een boterham met pindakaas met 7 mnd begonnen. Gewoon dun laagje en in kleine stukjes. Ging prima. Gewoon wat langer de tijd voor nemen vanwege het plakken en af en toe een slokje lauwe thee. En lekker dat ze het vind! Wij laten alles met de handen eten, dus ook zelf stukjes brood met pindakaas. Waar ze het eerst nog fijn kneep pakt ze het nu voorzichtig tussen haar duim en wijsvinger, dan zit haar mondje wel onder :) maar ach. Ze vind eten daardoor wel heel leuk! Want als het haar lukt dan glimlacht ze voluit!

Pindakaas doe ik door het bananen hapje heen. Ik gebruik pindakaas van de kleine keuken. Hier zit 100% pinda in en verder niks. Gewone pindakaas wordt zout en suiker aan toegevoegd. 
Ei kook ik hard en pureer ik door de broccoli, witlof, etc.
De kleine keuken heeft meer leuke en verantwoorde dingetjes voor je kindje om te eten! 

Ik heb de pindakaas vandaag door de peer gedaan en dit vond hij heel lekker, dus bedankt voor de tip om het door zijn fruithapje te doen?. 

https://www.voedingonline.nl/page/Nieuws/Bericht/1848/NVK-advies-vroege-introductie-van-hoog-allergene-voeding

Kijk hier maar zou ik zeggen, er zijn schema’s voor :))

Ohhh jullie geven dat allemaal gewoon zo? Ik wilde me aan het schema wat hierboven in de reactie staat houden. Vind het ook een beetje spannend opeens mag hij zoveel krijgen. Welke hoeveelheid geven jullie qua eten ? Hier nu met 5,5maand ongeveer 50gr fruit en groente schema als volgt:

7.30u fles (210+7)
9.30u 50gr fruit
11.30u fles 210+7
15.30/16u fles 210 +7
17u 50gr groente/aardappel
19.30u fles 210+7 
Flesjes gaan lang niet altijd leeg! Advies cb is  4 voedingen... eigenlijk ook nog brood geven of pap maken maar het word allemaal zoveel dan?! Iemand misschien tips?
Alvast bedankt!! 

Terug
Bovenaan