Placenta aan de voorkant, dus voel baby minder?

A

Anoniem

Guest
Hello, even een vraagje. Ik ben nu in de 22e week en voel de baby nog nauwelijks eigenlijk. Ik voel wel iets tegen mijn maag aan. Alsof die aan het verteren is en vermoed dat het de baby is maar verder voel ik nog weinig. Nou ligt mijn placenta aan de voorkant, dus buikkant waardoor het volgens mij kan zijn dat ik het wat minder voel. Vroeg me af of andere dat ook hebben.

Hoi, Mijn placenta zit ook aan de voorkant en ze zeggen dat je dan idd de baby minder voelt. Nu voelde ik mijn baby al met week 17 een klein beetje en werd het per week heftiger. Met week 22 voelde ik haar flink hoor. Bij iedereen is het weer verschillend natuurlijk.

Gr. Mickey (34 wk+ 6 dg)

Hallo

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, inmiddels iets boven het midden. Dat je het later voelt in deze situatie, heb ik helemaal niet gemerkt. Met 13 weken voelde ik al gekriebel in mijn buik, onderin, dat ik in de verste verte niet kon herleiden naar darmen (die hebben bij mij nog nooit gekriebeld...)
Het heeft weken geduurd voordat ik durfde toegeven dat ik de beeb echt al voelde. Zelfs de VK zei me dat ik daar best op kon vertrouwen. Met ongeveer 16 weken heeft mijn man het ook voor het eerst kunnen voelen van buitenaf.

Nou moet ik er wel bij vertellen, dat ik het gekriebel onderin, links en rechts voelde. Dat is waarschijnlijk aan de rand of net naast de placenta. Maar wees gerust: het wordt vanzelf hard genoeg om te voelen! Maar ik snap dat het leuk is om eindelijk iets te voelen.

Veel gezondheid en plezier met je zwangerschap!

ja voelde bij mijn eerste met 21,5 week pas en nu bij de tweede ook pas met 22 weken hoor dus gewoon rustig af wachten
moet je niet al weer bijna naar de vk ?
ik werdt er ook wel een beetje nerveus van hoor
ging ook met mijn eerste zelf een paar keer op echo gewoon voor mijn eigen
gr marijke

Bij mijn eerste zwangerschap lag mijn placenta ook aan de voorkant en nu ligt ie aan de achterkant en ik voel wel degelijk verschil, mijn man trouwens ook. Ik kan nu ook echt mijn buik zien bewegen en dat had ik bij de eerste niet. Ook voelde ik nu veel eerder beweging (wk 14) hoewel het normaal schijnt te zijn dat je de tweede (of volgende) beter en sneller voelt dan de eerste.

hallo,

bij mij lag de placenta ook aan de voorkant en ik voelde mij dochter nauwelijks bewegen. ik moest er echt voor op mijn zij liggen. helaas kwamen ze bij er pas achter met 39 weken. heb ik weken voor niets in de stress gezeten.
als je je zorgen maakt moet je gewoon de vk bellen. heb ik destijds ook gedaan. ik mocht zo vaak naar het hartje komen luisteren als ik wilde.

groetjes

Allen, dank voor jullie reactie. Het loopt inderdaad erg uiteen en het is bij iedereen verschillend. Ik moet donderdag weer naar de vk dus dat is mooi. Maar goed, eerste kindje dus ben overal onzeker over .

yep, ook hier placenta aan de voorkant. met 33 weken zie en voel ik nog steeds niet veel en wat ik voel is heeeel zachtjes. Ik moet me dan echt concentreren.
Het is bij mij ook de eerste zwangerschap en dacht eigenlijk dat dit normaal was (tje weet ik veel) totdat je de verhalen van andere hoort. Maar het is bij iedereen anders, en je kunt heel onzeker worden van het vergelijken van jezelf met anderen.
Bovendien kun je ook een heel rustig kindje hebben. Die van ons is heel rustig, weten we inmiddels.

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan