placenta aan de voorkant en heb meer pijn.

Hoi,
Ik heb elke keer de placenta voor gehad!
Deze keer heb ik links en rechts langs mijn navel ongeveer dat het met momenten pijn doet, tijdens de 30wk echo bleek dat daar de randen vd placenta zaten, ondanks dat het vervelend is kon het volgens mijn gyn geen enkel kwaad.
Groetjes MJ
 
Hier zit ook de placenta voor, en heb daar nooit last van gehad. Volgens mij geen extra risico's als de placenta voor zit, maar ja... ik ben geen vk.

Vraag het gewoon even, dan weet je hoe of wat!

Groetjes, Vlindertje (40 wk zwanger)
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben nu 23 weken zwanger. 25 januari heb ik weer een afspraak met de vk en zal het zeker even bespreken. Stelt me al wel een beetje gerust dat jullie allemaal zeggen dat voor zover jullie het weten er geen risico's zijn.

Groetjes

Angie30
 
hallo angie,

bij mij zit hij ook voor. ik heb ook geen extra last van pijn of zo. Bij de eerste zat hij achter maar het gevoel is hetzelfde. Ik voelde de baby in het begin wat slachter maar daar is nu ook geen spraken van. Ze trapt er goed op los zelfs door de plasenta heen. Mijn man heeft wel wat meer moeite de baby te voelen maar de baby doet goed haar best en trap gewoon extra hard.

Wat betreft risico :
bij mij ligt hij onder-voor. er is een klein risico dat de plasenta voor de uitgang gaat liggen, maar dat zie ze al bij de 20-weken-echo. Bij mij ligt hij (gelukkig) niet voor de uitgang dus kan ik gewoon bevallen. Zover ik weet zijn er niet echt extra risico. Maar bij twijfel idd gewoon aan je verloskundige vragen.

groetjes
 
Bij mij zit de placenta ook voor en ik herken de buikklachten. Heb soms echt het gevoel dat de baby zich in plekjes wurmt waar het echt niet fijn zit. Met name wanneer ze pal ter hoogte van mijn navel kruipt kan het echt pijnlijk zijn. ( ga soms even staan in de hoop dat de baby dan een ander plekje kiest) Bij mijn dochter lag de placenta niet voor en ik had hier toen geen last van.
In het zh hebben ze me niks verteld over extra risico's.

groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan