Placenta aan de voorkant

Hallo Allemaal,
De gynaecoloog heeft gezien dat mijn placenta aan de voorkant ligt en vertelde dat het dan langer kan duren voor dat je het kindje voelt. Voor mij is het de 3e zwangerschap van ons 1e kindje, en ben op dit moment 20 weken zwanger. Ik vroeg me af hoe het dan voelt, ik heb soms het idee dat ik wel wat voel, maar kan dit dan al door die placenta heen of zou dit wat anders zijn?

Hoi. Allereerst gefeliciteerd! :)
Ik heb ook de placenta aan de voorkant en ben nu 34 weken zwanger. En natuurlijk voel ik hem nu volop?
Maar ik voelde echt duidelijk iets pas rond een week of 22/23
Daarvoor wel een soort van gerommel maar kon niet echt het onderscheid maken tussen baby of darmen ?
Ik weet nog dat bij de 20 weken echo hij heel druk was maar ik voelde hier niks van. Vond ik wel jammer.
Vanaf een week of 26 kon je het ook echt aan de buitenkant voelen. En sindsdien loop ik constant met m'n handen over m'n buik te wrijven... Wat is dat heerlijk, contact met je baby ?

Hier ook placenta aan de voorkant gehad! Inderdaad rond 20 weken voelde ik wel wat gerommel maar twee weken later voelde ik echt schopjes. Kan best zijn hoor dat je al wat voelt :)

Ik ben momenteel bijna 38 weken zwanger en mijn placenta zit ook voor! Ik voelde hem rond de 17 weken, maar alleen als ik ging liggen. Vanaf week 23 voelde ik hem iedere dag wel even, en was het voor m'n vriend ook voelbaar.

Bij mij ook voor. Ik voelde hem ook liggend al vroeg. 15 weken met gekriebel, 17 weken voelde ik een schop en die zag ik ook meteen door mijn buik heen komen. Mijn man direct geroepen en kon het ook voelen. Ik was ook wel slank en weinig vet toen. Het is zo fijn dat je de bevestiging krijgt dat er echt een baby in je buik zit

Hee hee.

Ik voelde op het begin vooral vanuit binnen zeg maar popjes etc. Voelde onze kleine jongen vanaf week 20/21 echt bewust. Van buiten was het idd ong 25 weken eer ik echt bewuste beweging van hem voelde buitenaf. Maar van binnen in de buik dus eerder. Het is mijn 2e zwangerschap. En de eerste lag de placenta achter en heb ik qua gevoel ook alles anders ervaren.

Ik had m ook aan de voorkant. Vanaf 17 weken begon ik te twijfelen of ik wat voelde en rond 20 weken wist ik het zeker. Een week of 2 erna kon je het ook aan de buitenkant voelen. Ik had wel een beweeglijk kindje. 
Rond 17 weken voelde ik een soort tikjes op dezelfde plek soms. Gewoon eens per dag en dan weer 2 dagen niet. En het was zo zacht dat ik echt twijfelde of ik niet een spastisch klein spiertje ergens in mn buik voelde of wat borrelende darmen. Ik twijfelde omdat het wel echt tik tik tik tik tik zoiets op exact dezelfde plek was. Ik moest ook wel echt met mn voelsprieten naar binnen heel stil zitten om het te voelen. Vanaf 20 weken (gaat geleidelijk natuurlijk) was het echt wel duidelijk. Ik voelde het vaker op een dag en het verschil met andere redenen werd groter. 
Dus voelsprieten naar binnen zou ik zeggen ?

Terug
Bovenaan