Placenta dichtbij uitgang 30+6 weken

<p>Hoi hoi,</p><p>Zojuist de 30 weken echo gehad waarbij ze placentalocalisatie hebben gedaan. Uitwendig lukte niet dus daarna nog inwendig. Daar was niet duidelijk te zien dat er voldoende ruimte is tussen placenta en uitgang. Bij de echo van 26 weken is er ook door een verloskundige gekeken en die gaf aan dat de ruimte goed is en het goed opgetrokken was. De blaas was volgens mij toen ook wel voller. Nu vanavond waarschijnlijk net niet vol genoeg. Is ook lastig want moet zo vaak plassen en m'n blaas is nu ook veel meer geplet om lang plas op te slaan/op te houden. </p><p>Ik wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze gaan kijken hoe de placenta ligt... Pff...wordt er wel onzeker van..heb 2 soorten uitslagen.... Eerste was top..2e is onzeker... Hopelijk wordt ik morgen gebeld wanneer ik terecht kan in het zkh.... Als de placenta vlakbij ligt maar nog wat voldoende ruimte heeft kan ik bormaal bevallen en anders KZ....dat laatste wil ik echt niet... Blegh...?</p><p> </p><p>Iemand ook ervaring hier mee?</p>

Mijn stiefzus heeft een keizersnede gehad om die reden. Als de placenta er toch maar een beetje voor ligt kan je echt beter een keizersnede krijgen. Een placenta voor de uitgang bij normale bevalling is namelijk echt nog supergevaarlijk voor zowel jou als je baby. Uiteindelijk gaat de veiligheid van jou en je kindje voorop denk ik.
Ik hoop voor je dat het allemaal goed binnen de marges ligt voor een veilige natuurlijke bevalling. Het is wel goed dat ze dit dus echt zeker willen weten. Succes 

Mijn moeder vertelde laatst dat toen ze zwanger was van mij de placenta met 30 weken geheel voor de uitgang lag. En dat er toen ook sprake is geweest van keizersnede, echter is alles in de laatste weken nog gedraaid. Mijn moeder heeft toen alsnog een natuurlijke bevalling gehad. Dus het kan ook nog vanzelf goedkomen ?

Hebben zij dit bij haar eerder geconstateerd dat de olacepla ervoor of vlalvla lag? Bij mij namelijk altijd goed geweest. En waarschijnlijk kon ze t nu niet goed zijn omdat m'n blaas niet vol genoeg was...plus deze vrouw maakt de echo niet super vaak.. dus heeft me voor zekerheid doorverwezen naar zkh. Als iets op de goede plek zit dan kan t niet ineens laatste tijd zakken

Terug
Bovenaan