Bij mij was bij 31 weken de placenta net genoeg opgeschoven, maar de bloedvaten van de placenta lagen nog wel voor de uitgang. Bij een controle met 33 weken kon de echoscopiste het niet goed zien, dus door naar het ziekenhuis. Ook daar kon de echoscopist niet duidelijk concluderen of die bloedvaten nou wel of niet weg waren. Dat vond ik ook echt super vervelend en onzeker. Uiteindelijk in overleg met de gynaecoloog besloten om te kiezen voor inleiden met 38 weken, en dan gecontroleerd de vliezen breken. Dat was namelijk het spannende moment, mochten ze de bloedvaten dan nog zien liggen (als je baarmoedermond een beetje open is kunnen ze dan met een camera naar binnen kijken), zou ik alsnog een keizersnede krijgen. Uiteindelijk bleek bij het breken van de vliezen dat de bloedvaten weg waren en dat ik alsnog gewoon vaginaal kon bevallen. Daar was ik echt heel blij mee!
Erg fijn dat je zo snel al een echo hebt, en hopelijk krijg je fijn nieuws. En zo niet, naja misschien is het dan maar fijn dat je het weet, in plaats van dat je met spoed alsnog op de operatietafel komt te liggen.