Placenta dichtbij uitgang.

<p>Hallo</p><p> </p><p>Ik ben op dit moment 15weken en 4 dagen zwanger van mijn zoontje. Met de pretecho heb ik te horen gekregen dat mijn placenta dichtbij de uitgang ligt. Met de 20weken echo gaan ze natuurlijk na checken of dit nog steeds het geval is. Heb dit bij me 2 eerdere zwangerschappen nooit gehad mijn vraag is dus heeft iemand dit meegemaakt en zoJa is het uiteindelijk goed gekomen?! Maak me nml zorgen erover op een of andere manier. De verloskundige maakt zich op dit moment niet al te druk erover maar ze heeft wel gezegt dat het in de gaten dient gehouden te worden. Als het met 32weken nog steeds niet verschoven is ik in het ergste geval een keizersnede moet waar ik dus ontzettend angstig voor ben! </p><p> </p><p>Groetjes.</p>

Ik snap niet waarom je verloskundige dit niet tegen je gezegd hebt, maar dit komt erg vaak voor. En in de meeste gevallen trekt het vanzelf bij! In mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gehad, maar meteen gerustgesteld dat het vaker voorkomt. Het is echter protocol om met 32 weken te kijken of het bijgetrokken is (dus dat doen ze bij iedereen als ze met 20 weken dit beeld zien). Bij mij was het met 32 weken helemaal goed en kon ik natuurlijk bevallen. Dus maak je niet te veel zorgen en ga er lekker vanuit dat dit vanzelf bij trekt (wat echt in de meeste gevallen zo is!!!).

Dit is bij mij ook gezien en komt zoals JomieJW zegt vaker voor. Bij mij is het met 32 weken gecontroleerd en is ook bijgetrokken. Zit nu op voldoende afstand waardoor ik op een normale manier kan bevallen. Nu gewoon lekker genieten van je zwangerschap en laat het op je af komen :)

Dit is bij mij ook gezien en komt zoals JomieJW zegt vaker voor. Bij mij is het met 32 weken gecontroleerd en is ook bijgetrokken. Zit nu op voldoende afstand waardoor ik op een normale manier kan bevallen. Nu gewoon lekker genieten van je zwangerschap en laat het op je af komen :)

Ik ben nu 22 weken zwanger van mijn tweede kindje. Kreeg op de 20weken echo ook te horen dat mijn placenta dichtbij de uitgang ligt. Met 32 weken krijg ik ook een extra echo. Ik maak me er niet zo druk om. Waarschijnlijk rekt de baarmoeder nog wel zover op dat het goed komt. En anders idd een keizersnede misschien. Vind ik ook niet fijn, maarja.. wat doe je eraan?? Het is zoals het is!

Ik had bij de eerste de placenta ook vlak voor de uitgang liggen. Idd ook later een echo gehad om te kijken of er niets voor lag. Uiteindelijk hebben ze zelfs inwendig een echo moeten maken omdat ze net het laatste stuk uitwendig niet kon zien. Maar was prima. Bevalling ging zonder problemen.
Geen zorgen om maken, in de meeste gevallen gaat de plancenta mee omhoog. En zo niet dan is het maar fijn dat je met een keizersnede geholpen bent. Al zul je daar nu tegen op zien. Als het zo ver is verwacht ik dat je blij bent dat je kindje gezond geboren wordt, ongeacht hoe. Je hebt er geen invloed op, laat het los. Succes ?

Ik ben onlangs moeder geworden van mijn 1e kindje. Met de pretecho van 15 weken had ik ook een laag- en voorliggende placenta, geheel voor de uitgang. Met 20 weken echo was dit nog steeds zo. Maar bij beide keren hadden ze al verteld dat dat ontzettend vaak voorkomt en meestal vanaf de 20 weken mee omhoog gaat groeien. Met 32 weken was de uitgang geheel vrij! 

Terug
Bovenaan