Bij mij was dit ook het geval. Helaas zijn wij van 25 weken tot de geboorte 5 keer opgenomen geweest, omdat er bloedverlies steeds ontstond. Ik wil je niet ongerust maken, dit kan wel gebeuren. En dan willen ze het zekere voor het onzekere en word je opgenomen. Wees hier alert op. Ook als het maar 1 druppel is. De eerste weken had ik namelijk niks verteld, omdat het zo weinig was. Ik heb enorm op mijn kop gekregen ? bloedverlies, hoe weinig ook, kan namelijk tot vroegtijdige weeen leiden. Het was dus steeds het zekere voor het onzekere. Tot 34 weken bleef de placenta voor de uitgang liggen en waren wij al helemaal voorbereid op een keizersnede. Ze hadden ons al wel gewaarschuwd dat dit nog tot 37 weken of zelfs het einde kan optrekken. Dus er zou tegen die wellicht wel een keizersnede gepland worden, maar we moesten ook uitgaan van een normale bevalling. Want mocht er tijdens de eerste tekenen van de bevalling ineens de placenta wel goed liggen, werd het een natuurlijke bevalling. We hadden ons hierop verkeken. Zeker toen onze dochter ook nog eens 3 weken te vroeg kwam. Ik was mentaal nog niet voorbereid op een gewone bevalling en dat is dan ook een flinke trauma geworden.
Houd er rekening mee dat alles mogelijk is en zorg ervoor dat je voor beide voorbereid bent. Het is bij ons allemaal goed gekomen en we hebben een gezonde dochter.
Houd er rekening mee dat alles mogelijk is en zorg ervoor dat je voor beide voorbereid bent. Het is bij ons allemaal goed gekomen en we hebben een gezonde dochter.